Informatyczny gigant chce stworzyć konkurenta dla Allegro

Informatyczny gigant chce stworzyć konkurenta dla Allegro

Informatyczny gigant chce stworzyć konkurenta dla Allegro
Andrzej Biernacki
17.02.2010 12:12

Krakowski producent oprogramowania Comarch działa na rynku handlu elektronicznego od kilku lat. Dotychczas koncentrował się na dostarczaniu oprogramowania dla e-sklepów. Teraz postanowił uruchomić własną platformę handlową o nazwie iGaleria24.pl.

Krakowski producent oprogramowania Comarch działa na rynku handlu elektronicznego od kilku lat. Dotychczas koncentrował się na dostarczaniu oprogramowania dla e-sklepów. Teraz postanowił uruchomić własną platformę handlową o nazwie iGaleria24.pl.

Aplikacje Comarchu działają w ponad trzystu z około siedmiu tysięcy polskich sklepów internetowych. Między innymi dzięki temu spółka jest jednym z najważniejszych graczy krajowej branży informatycznej. Platforma iGaleria24.pl ma być z kolei serwisem, w którym sprzedawcy będą prezentować swoje oferty.

Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu, powiedział "Rzeczpospolitej", że będzie to pierwsze w historii firmy rozwiązanie dla klientów indywidualnych. Dotychczas Comarch zajmował się wyłącznie produktami dla biznesu.

Adrian Zieliński, prezes Mbike.pl, stwierdził na łamach gazety:

Dostaliśmy od Comarchu propozycję darmowego zaistnienia na platformie iGaleria24.pl. Traktujemy ją, podobnie jak obecność w porównywarkach cen, jako dodatkowy kanał dotarcia do klientów.

Marcin Botor, kierujący firmą Ringer, dodał:

Przedstawiciel Comarchu obiecał nam, że spółka będzie mocno promować swoją e-galerię. Skoro obecność na niej jest bezpłatna, postanowiliśmy spróbować.

Głównym konkurentem jest Allegro. Popularna platforma aukcyjna stała się świetnym kanałem sprzedaży nie tylko dla amatorów, ale także dla profesjonalnych sprzedawców. Dziś odpowiada za połowę obrotów na polskim rynku e-commerce.

Do końca roku w serwisie ma być około 300 sklepów. Na jesień zaplanowano kampanię reklamową, która będzie miała za zadanie przekonać internautów do korzystania z witryny. Comarch nie wie jeszcze dokładnie, jak będzie zarabiać na iGalerii24.

Nie jestem do końca przekonany, że gra krakowskiej spółki jest warta świeczki. Użytkownicy już teraz mają do dyspozycji dziesiątki różnych stron zakupowych - platform aukcyjnych, porównywarek cen, wirtualnych pasaży handlowych.

Kolejny gracz raczej nie zmieni układu sił. Chyba, że zainwestuje naprawdę ogromne pieniądze. Tymczasem z wypowiedzi przedstawiciela Comarchu wynika, że iGaleria24 ma pełnić głównie funkcję marketingową. Wspierać sprzedaż oprogramowania dla sklepów.

Źródło: "Rzeczpospolita"

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)