Koniec prywatności: reklamy będą wiedziały kim jesteś?

Wyobrażacie sobie sytuację, w której na billboardzie reklamowym wyświetlane są reklamy dostosowane do... ludzi właśnie nań spoglądających? Niestety, to nie wizja z kolejnego filmu sci-fi, a rzeczywistość. Takie urządzenie zamontowano właśnie w Tokio.

Koniec prywatności: reklamy będą wiedziały kim jesteś?
Paweł Żmuda

16.07.2010 | aktual.: 11.03.2022 14:02

Wyobrażacie sobie sytuację, w której na billboardzie reklamowym wyświetlane są reklamy dostosowane do... ludzi właśnie nań spoglądających? Niestety, to nie wizja z kolejnego filmu sci-fi, a rzeczywistość. Takie urządzenie zamontowano właśnie w Tokio.

Technologia przypominająca reklamy znane z filmu Raport Mniejszości została zainstalowana w jednym z japońskich billboardów. Całość została wyposażona w system kamer, które śledząc otoczenie potrafią wykryć płeć, a nawet wiek osób znajdujących się w pobliżu reklam.

Projektanci urządzenia chwalą się, że:

[cytat]"Kamery są w stanie odróżniać płeć i wiek osób, nawet wtedy, gdy przechodzą one przed wyświetlaczem i spoglądają w stronę reklamy jedynie przez kilka sekund".[/cytat]

Na szczęście, japoński wynalazek nie jest jeszcze w stanie identyfikować nas z imienia i nazwiska. Całość opiera się jedynie na zestawieniu danych demograficznych, na podstawie których analizowane jest, czy na wyświetlaczu pojawi się reklama zabawki, czy leku na prostatę. Miejmy nadzieję, że wizje znane z Raportu Mniejszości szybko nie zostaną zrealizowane.

Źródło: dvice

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.