Koniec prywatności: reklamy będą wiedziały kim jesteś?
Wyobrażacie sobie sytuację, w której na billboardzie reklamowym wyświetlane są reklamy dostosowane do... ludzi właśnie nań spoglądających? Niestety, to nie wizja z kolejnego filmu sci-fi, a rzeczywistość. Takie urządzenie zamontowano właśnie w Tokio.
16.07.2010 | aktual.: 11.03.2022 14:02
Wyobrażacie sobie sytuację, w której na billboardzie reklamowym wyświetlane są reklamy dostosowane do... ludzi właśnie nań spoglądających? Niestety, to nie wizja z kolejnego filmu sci-fi, a rzeczywistość. Takie urządzenie zamontowano właśnie w Tokio.
Technologia przypominająca reklamy znane z filmu Raport Mniejszości została zainstalowana w jednym z japońskich billboardów. Całość została wyposażona w system kamer, które śledząc otoczenie potrafią wykryć płeć, a nawet wiek osób znajdujących się w pobliżu reklam.
Projektanci urządzenia chwalą się, że:
[cytat]"Kamery są w stanie odróżniać płeć i wiek osób, nawet wtedy, gdy przechodzą one przed wyświetlaczem i spoglądają w stronę reklamy jedynie przez kilka sekund".[/cytat]
Na szczęście, japoński wynalazek nie jest jeszcze w stanie identyfikować nas z imienia i nazwiska. Całość opiera się jedynie na zestawieniu danych demograficznych, na podstawie których analizowane jest, czy na wyświetlaczu pojawi się reklama zabawki, czy leku na prostatę. Miejmy nadzieję, że wizje znane z Raportu Mniejszości szybko nie zostaną zrealizowane.
Źródło: dvice