Fani P2P wydają najwięcej na płyty CD

Fani P2P wydają najwięcej na płyty CD02.11.2009 15:30
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Brytyjski dziennik "The Independent" opublikował wyniki ankiety przeprowadzonej wśród fanów muzyki. Okazało się, że ci ludzie, którzy najintensywniej korzystają z sieci wymiany plików wydają również najwięcej na płyty CD i legalne albumy MP3. Wniosek - gdyby zlikwidować piractwo branża rozrywkowa zbankrutowałaby ;).

Brytyjski dziennik "The Independent" opublikował wyniki ankiety przeprowadzonej wśród fanów muzyki. Okazało się, że ci ludzie, którzy najintensywniej korzystają z sieci wymiany plików wydają również najwięcej na płyty CD i legalne albumy MP3. Wniosek - gdyby zlikwidować piractwo branża rozrywkowa zbankrutowałaby ;).

Osoby, które przyznały się do pobierania pirackich kopii piosenek przez P2P wydają rocznie na muzykę 77 funtów. W praktyce oznacza to, że jeśli są fanami tradycyjnych krążków CD kupują płytę średnio co dwa miesiące. Zwolennicy płatnych downloadów mogą sobie pozwolić na trochę więcej.

Ludzie nie korzystający z uTorrenta czy innych tego typu programów rocznie przeznaczają na muzykę raptem 44 funty. Kupują najwyżej 3, może 4 albumy rocznie. Brytyjski dziennik uważa, że nowy projekt odcinania piratów od sieci zaproponowany przez władze w Londynie tak naprawdę zaszkodzi najważniejszym klientom branży muzycznej.

Jak to możliwe? Wytwórnie twierdzą, że ludzie pobierają pliki z internetu i dlatego nie kupują oryginalnej płyty czy nie płacą za download. Przeciwnicy tej koncepcji uważają, że w sieciach P2P można spotkać przede wszystkim trzy grupy:

  • tych, którzy nie mają pieniędzy na oryginały i nigdy by ich nie kupili;
  • tych, którzy pobierają muzykę czy filmy, bo treści te nie są dostępne w ich krajach;
  • tych, dla których P2P to środek zachęty i reklamy; pobierają album, aby przekonać się czy jest wart zakupu - jeśli okaże się kiepski, kasują go.

Branża muzyczna traci więc bardzo niewiele. Najprostszym sposobem na zwiększenie dochodów jest obniżenie cen płyt (punkt 1) i wprowadzanie krążków na sklepowe półki tego samego dnia na całym świecie (punkt 2).

Ankieta "The Independent" wykazała również, że raptem 10% Brytyjczyków nielegalnie pobiera pliki z sieci. Oczywiście wynik ten może być zaniżony. Ale nawet gdyby prawo łamał co trzeci mieszkaniec Wysp nadal nie opłaca się finansować wartego miliony funtów programu walki z piractwem.

Większość z przyłapanych osób w ogóle przestanie kupować muzykę. Do sklepów ruszy niewielka część. Wzrost przychodów koncernów fonograficznych będzie niewielki w porównaniu do wydatków związanych z wyłapywaniem "przestępców" oraz karaniem ich. Zyski samych twórców (bo to o nich rzekomo chodzi w tej całej awanturze) będą praktycznie zerowe.

Zobacz także nasze zestawienie najlepszych programów do nagrywania płyt CD, DVD i Blu-ray.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.