Firmy nie wykorzystują możliwości wyszukiwarek

Firmy nie wykorzystują możliwości wyszukiwarek23.12.2008 11:00
K Falernowa

Od dawna już nawet najmniejsze, jednoosobowe firmy, starają się w jakiś sposób zaistnieć w Internecie. Nic dziwnego: jest to najtańsza, a zarazem najskuteczniejsza metoda nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, zdobywania zleceń czy szukania podwykonawców.

Problem w tym, że mali przedsiębiorcy teoretycznie to wiedza - w praktyce natomiast nie do końca chyba mają pomysł, jak zabrać się za ten Internet...

Od dawna już nawet najmniejsze, jednoosobowe firmy, starają się w jakiś sposób zaistnieć w Internecie. Nic dziwnego: jest to najtańsza, a zarazem najskuteczniejsza metoda nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, zdobywania zleceń czy szukania podwykonawców.

Problem w tym, że mali przedsiębiorcy teoretycznie to wiedza - w praktyce natomiast nie do końca chyba mają pomysł, jak zabrać się za ten Internet...

Jak wskazują badania przeprowadzone przez Microsoft Advertising, niemal 2/3 małych firm w ogóle nie wykorzystuje możliwości reklamowania się w wyszukiwarkach internetowych. Jest tak mimo tego, że starają się one dobrze zaprezentować w Sieci, tworzą często bardzo dobre serwisy WWW i starają się pokazać online z jak najlepszej strony.

Taki wynik może dziwić choćby dlatego, że reklama w wyszukiwarkach jest obecnie najpopularniejszą formą internetowego marketingu - w Wielkiej Brytanii np. stanowił on w styczniu 57% rynku wydatków reklamowych w sieci, bijąc na głowę reklamę graficzną z udziałem 21,5% czy ogłoszenia mające 20,8% udziałów (Marketing Charts).

Aż 81% nie korzystających z reklamy w wyszukiwarkach najzwyczajniej w świecie nie wierzy, że mogłoby to przynieść jakieś realne korzyści w stosunku do kosztów. Z drugiej strony jednak, 72% tych, którzy jednak skorzystali z tej formy marketingu odnotowało wzrost zapytań konsumentów o swoje oferty. Wniosek? Małe firmy nie korzystają nawet z darmowych wyników badań rynkowych...

Źródło: Marketing Charts

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.