Małe firmy wybierają reklamę Online
Wygląda na to, że w erze cyfrowego przekazu i wszędzie praktycznie obecnych łącz internetowych, najpopularniejsze dotychczas ulotki i reklamy w gazetach - okazały się nagle za drogie. Zwłaszcza dla niewielkich firm, dysponujących niezbyt rozdmuchanymi budżetami i zmuszonych do przeliczania rentowności wydatków na reklamę.
Wygląda na to, że w erze cyfrowego przekazu i wszędzie praktycznie obecnych łącz internetowych, najpopularniejsze dotychczas ulotki i reklamy w gazetach - okazały się nagle za drogie. Zwłaszcza dla niewielkich firm, dysponujących niezbyt rozdmuchanymi budżetami i zmuszonych do przeliczania rentowności wydatków na reklamę.
Jak stwierdziła firma Favore - Średnio polski przedsiębiorca wydaje na reklamę w sieci ponad połowę całego budżetu reklamowego swojej firmy. Na drugą pod względem popularności metodę - plakaty, ulotki i inne materiały drukowane - przedsiębiorcy wydają ponad dwukrotnie mniej pieniędzy.
Nie da się zaprzeczyć, reklama w Sieci jest znacznie tańsza od tradycyjnej. Choćby dlatego, że nie trzeba płacić najpierw drukarni, później ładnym dziewczynom, które wcisną ulotki przechodniom. Favore podkreśla:
Reklama w Internecie, w odróżnieniu od radia i telewizji, jest tania i łatwo dostępna. I przede wszystkim skuteczna - można kierować ją do ściśle określonej grupy odbiorców - na przykład z konkretnego miasta.
No dobrze, wiemy że połowa budżetu na reklamę przeznaczana jest na Internet. Powstrzymajmy się jednak z otwieraniem agencji reklamowej i sprawdźmy najpierw, jakiego rzędu są to kwoty. Bo nie są jakieś szczególnie wielkie:
- w 32,3% przypadków jest to do 100 PLN (!)
- w 29,5% przypadków - 100-500 PLN
- w 15,5% przypadków - 500-1.000 PLN
- w 10,2% przypadków - 1.000 - 2.000 PLN
- w 8,6% przypadków - 2.000 - 5.000 PLN
- i tylko 4% firm wydaje ponad 5.000 PLN
...rocznie...
Tak, to są wydatki roczne, nie miesięczne (co jeszcze udałoby się może jakoś strawić). A na co tą fortunę wydają...?
- 80,8% na ogłoszenia w serwisach ogłoszeniowych
- 63% na własną stronę www
- 40,3% na ogłoszenia w katalogach firm
- tylko 32,7% na pozycjonowanie w wyszukiwarkach
Mimo więc, że teoretycznie jest dobrze i małe firmy dostrzegły Internet - w praktyce poruszają się w nim po omacku, a na reklamę wydają dosłownie grosze, zapewne po to głównie, żeby sprawdzić co z tego wyjdzie, albo "bo wypada mieć stronę WWW".
Źródło: Money.pl