Małe firmy wybierają reklamę Online

Wygląda na to, że w erze cyfrowego przekazu i wszędzie praktycznie obecnych łącz internetowych, najpopularniejsze dotychczas ulotki i reklamy w gazetach - okazały się nagle za drogie. Zwłaszcza dla niewielkich firm, dysponujących niezbyt rozdmuchanymi budżetami i zmuszonych do przeliczania rentowności wydatków na reklamę.

Małe firmy wybierają reklamę Online 1
K Falernowa

Wygląda na to, że w erze cyfrowego przekazu i wszędzie praktycznie obecnych łącz internetowych, najpopularniejsze dotychczas ulotki i reklamy w gazetach - okazały się nagle za drogie. Zwłaszcza dla niewielkich firm, dysponujących niezbyt rozdmuchanymi budżetami i zmuszonych do przeliczania rentowności wydatków na reklamę.

Jak stwierdziła firma Favore - Średnio polski przedsiębiorca wydaje na reklamę w sieci ponad połowę całego budżetu reklamowego swojej firmy. Na drugą pod względem popularności metodę - plakaty, ulotki i inne materiały drukowane - przedsiębiorcy wydają ponad dwukrotnie mniej pieniędzy.

Nie da się zaprzeczyć, reklama w Sieci jest znacznie tańsza od tradycyjnej. Choćby dlatego, że nie trzeba płacić najpierw drukarni, później ładnym dziewczynom, które wcisną ulotki przechodniom. Favore podkreśla:

Reklama w Internecie, w odróżnieniu od radia i telewizji, jest tania i łatwo dostępna. I przede wszystkim skuteczna - można kierować ją do ściśle określonej grupy odbiorców - na przykład z konkretnego miasta.

No dobrze, wiemy że połowa budżetu na reklamę przeznaczana jest na Internet. Powstrzymajmy się jednak z otwieraniem agencji reklamowej i sprawdźmy najpierw, jakiego rzędu są to kwoty. Bo nie są jakieś szczególnie wielkie:

  • w 32,3% przypadków jest to do 100 PLN (!)
  • w 29,5% przypadków - 100-500 PLN
  • w 15,5% przypadków - 500-1.000 PLN
  • w 10,2% przypadków - 1.000 - 2.000 PLN
  • w 8,6% przypadków - 2.000 - 5.000 PLN
  • i tylko 4% firm wydaje ponad 5.000 PLN

...rocznie...

Tak, to są wydatki roczne, nie miesięczne (co jeszcze udałoby się może jakoś strawić). A na co tą fortunę wydają...?

  • 80,8% na ogłoszenia w serwisach ogłoszeniowych
  • 40,3% na ogłoszenia w katalogach firm
  • tylko 32,7% na pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Mimo więc, że teoretycznie jest dobrze i małe firmy dostrzegły Internet - w praktyce poruszają się w nim po omacku, a na reklamę wydają dosłownie grosze, zapewne po to głównie, żeby sprawdzić co z tego wyjdzie, albo "bo wypada mieć stronę WWW".

Źródło: Money.pl

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟