Małe firmy wybierają reklamę Online

Wygląda na to, że w erze cyfrowego przekazu i wszędzie praktycznie obecnych łącz internetowych, najpopularniejsze dotychczas ulotki i reklamy w gazetach - okazały się nagle za drogie. Zwłaszcza dla niewielkich firm, dysponujących niezbyt rozdmuchanymi budżetami i zmuszonych do przeliczania rentowności wydatków na reklamę.

Małe firmy wybierają reklamę Online 1
K Falernowa

Wygląda na to, że w erze cyfrowego przekazu i wszędzie praktycznie obecnych łącz internetowych, najpopularniejsze dotychczas ulotki i reklamy w gazetach - okazały się nagle za drogie. Zwłaszcza dla niewielkich firm, dysponujących niezbyt rozdmuchanymi budżetami i zmuszonych do przeliczania rentowności wydatków na reklamę.

Jak stwierdziła firma Favore - Średnio polski przedsiębiorca wydaje na reklamę w sieci ponad połowę całego budżetu reklamowego swojej firmy. Na drugą pod względem popularności metodę - plakaty, ulotki i inne materiały drukowane - przedsiębiorcy wydają ponad dwukrotnie mniej pieniędzy.

Nie da się zaprzeczyć, reklama w Sieci jest znacznie tańsza od tradycyjnej. Choćby dlatego, że nie trzeba płacić najpierw drukarni, później ładnym dziewczynom, które wcisną ulotki przechodniom. Favore podkreśla:

Reklama w Internecie, w odróżnieniu od radia i telewizji, jest tania i łatwo dostępna. I przede wszystkim skuteczna - można kierować ją do ściśle określonej grupy odbiorców - na przykład z konkretnego miasta.

No dobrze, wiemy że połowa budżetu na reklamę przeznaczana jest na Internet. Powstrzymajmy się jednak z otwieraniem agencji reklamowej i sprawdźmy najpierw, jakiego rzędu są to kwoty. Bo nie są jakieś szczególnie wielkie:

  • w 32,3% przypadków jest to do 100 PLN (!)
  • w 29,5% przypadków - 100-500 PLN
  • w 15,5% przypadków - 500-1.000 PLN
  • w 10,2% przypadków - 1.000 - 2.000 PLN
  • w 8,6% przypadków - 2.000 - 5.000 PLN
  • i tylko 4% firm wydaje ponad 5.000 PLN

...rocznie...

Tak, to są wydatki roczne, nie miesięczne (co jeszcze udałoby się może jakoś strawić). A na co tą fortunę wydają...?

  • 80,8% na ogłoszenia w serwisach ogłoszeniowych
  • 40,3% na ogłoszenia w katalogach firm
  • tylko 32,7% na pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Mimo więc, że teoretycznie jest dobrze i małe firmy dostrzegły Internet - w praktyce poruszają się w nim po omacku, a na reklamę wydają dosłownie grosze, zapewne po to głównie, żeby sprawdzić co z tego wyjdzie, albo "bo wypada mieć stronę WWW".

Źródło: Money.pl

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇