Firmy promują się w internetowych społecznościach

Firmy promują się w internetowych społecznościach07.04.2009 15:00
Mariusz Jasiński

By trafić do klienta, firmy wymyślają, coraz to nowe kanały komunikacji. Konsumenci są bardziej wymagający, oczekują troski o każdy detal. Dziś nie wystarczy puścić w świat nową kampanię reklamową czy zatrudnić rzecznika prasowego. W dobie Internetu, dobrym pomysłem jest mieć swoich ludzi również na forach, czatach, blogach oraz serwisach społecznościowych. Tak też wiele dużych przedsiębiorstw robi.

Czy jest to skuteczny i opłacalny sposób "inwestowania" w swoją markę? Okazuje się, że tak!

By trafić do klienta, firmy wymyślają, coraz to nowe kanały komunikacji. Konsumenci są bardziej wymagający, oczekują troski o każdy detal. Dziś nie wystarczy puścić w świat nową kampanię reklamową czy zatrudnić rzecznika prasowego. W dobie Internetu, dobrym pomysłem jest mieć swoich ludzi również na forach, czatach, blogach oraz serwisach społecznościowych. Tak też wiele dużych przedsiębiorstw robi.

Czy jest to skuteczny i opłacalny sposób "inwestowania" w swoją markę? Okazuje się, że tak!

Oprócz typowych pracowników działu marketingu wykształciła się nowa osoba - social media marketer. Kim taka osoba jest? Postać ta buszuje w Internecie na różnego rodzaju platformach komunikacyjnych (Nasza-Klasa, Facebook, MySpace, Twitter) oraz forach internetowych czy blogach. Czym się zajmuje?

Przede wszystkim taka osoba uprawia sztukę public relations, w której chodzi o kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dziś, jeśli zasięgamy opinii o danym produkcie, usłudze, to szukamy jej w Internecie. Na blogach i forach toczą się zażarte dyskusje na różne tematy. Pracownicy tego szczebla pilnują, czy nie pojawiają się negatywne komentarze na temat firmy. Budują obraz jakże wspaniałej firmy, która oferuje produkty najwyższej jakości i przy tym dba o klienta.

Na 10 użytkowników pewnego forum, jeden z nich może być szczęśliwym (bądź nieszczęśliwym) posiadaczem danego przedmiotu. Reszta to potencjalni interesanci, osoby, które mogą rozważać kupno tej samej rzeczy. Wtedy wkracza social media marketer. Próbuje kontrolować ewentualną dyskusję na temat jego firmy.

Oczywiście ma to swoje plusy, również dla nas - konsumentów. Firma jest blisko. W każdej chwili możemy zasięgnąć pomocy, zapytać lub po prostu porozmawiać.  Przyznam, że jest to bardzo fajny zabieg, które budzi w nas poczucie bycia kimś ważnym dla firmy.

Póki co, na tego typu pracowników zdecydowały się przede wszystkim duże organizacje, dla których dobre imię oraz klient a nie zysk jest najważniejszy. Jest to tak sprytnie skonstruowane, że jedno drugiego nie wyklucza. Ba, przecież te pierwsze priorytety są motorem napędowym zysku. Dobra opinia wśród jednego klienta, tworzy efekt kuli śnieżnej, która tą opinią zalewa inne osoby. Także rada dla przedsiębiorstw, zatrudniajcie więcej takich osób!

źródło: IDG

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.