Samsung atakuje dziwnymi reklamami. A jak promują się inne firmy? [wideo]

Reklamy Apple'a ostatnio stały się nudne, Microsoft nigdy nie zaczął robić ciekawych spotów, a tymczasem Samsung szaleje. Najpierw atakował iPhone'a, potem w bardzo dziwnej reklamie zaprezentował znaną z memów dziewczynę, by w końcu wyskoczyć z reklamą z biciem piesków, którą po protestach zdjęto.

Reklama Samsunga (Fot. YouTube)
Reklama Samsunga (Fot. YouTube)
Marta Wawrzyn

22.11.2012 | aktual.: 10.03.2022 12:42

Reklamy Apple'a ostatnio stały się nudne, Microsoft nigdy nie zaczął robić ciekawych spotów, a tymczasem Samsung szaleje. Najpierw atakował iPhone'a, potem w bardzo dziwnej reklamie zaprezentował znaną z memów dziewczynę, by w końcu wyskoczyć z reklamą z biciem piesków, którą po protestach zdjęto.

Były czasy, kiedy firmy z branży IT zaskakiwały pomysłowymi spotami reklamowymi. Były też czasy, kiedy reklamy firm z branży IT oglądało się jak małe dzieła sztuki. Dzisiejszych reklam nikt nie będzie za 10 czy 20 lat wspominał, bo nie ma w nich nic przełomowego ani interesującego.

Wśród tych, którzy próbują być choć trochę kreatywni, panuje moda na odnoszenie się do tego, co jest na czasie - np. do memów, które - owszem - widzieli niemal wszyscy, ale o których też wszyscy szybko zapomną. I choćby dlatego nowe "1984" raczej teraz nie powstanie.

Dziwne reklamy Samsunga

Reklama jest niezbyt zrozumiała, niewiele się z niej też można dowiedzieć o promowanym produkcie. Założenie pewnie było takie, że dysku zapragną ci, którzy są na bieżąco z memami. Coś tu jednak "nie klika".

Wolę już "Gangnam Style", z którym Samsung wyskoczył podczas IFA.

Gangnam Style - Samsung Mobilers

Na jeden dobry pomysł ostatnio jednak przypadają dwa kiepskie. Ostatnio Samsung został zmuszony przez wściekłych właścicieli psów do zdjęcia reklamy, w której właściciele komputerów wyładowywali złość na swoich urządzeniach, tak jak na małych pieskach. Komputery, które miały nosy, uszy i łapki, tak jak pieski, były bite albo wyrzucane przez właścicieli. Miało to zachęcać do kupowania wspomnianego już dysku SSD 840.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/11/samsungpieski328550.jpg)

"Kreatywne" reklamy Samsunga przynoszą więc ostatnio więcej kłopotów niż pożytku. Firmie zdecydowanie lepiej wychodzi wyśmiewanie fanów Apple'a niż wymyślanie czegoś od podstaw.

Apple Mac TV ad - Mayday

Apple Mac TV ad - Labor Day

Nie zachwyciły mnie też wrześniowe reklamy iPhone'a 5.

Co się dzieje z Apple'em? AntyWeb twierdził w lipcu, że po prostu zmienia się grupa docelowa. Sprzęt z jabłuszkiem ma już kupować nie geekowska elita, ale również zwykły Kowalski, który czasem może potrzebować pomocy Geniusza Apple'a. I nie powinien się tego wstydzić, powinien wiedzieć, że takich jak on jest wielu.

Z kolei jesienne spoty Microsoftu, promujące m.in. Windows 8 i Microsoft Surface, niby są OK. Nie denerwują, nie propagują bicia piesków, nie wmawiają klientom, że potrzebują geniusza do obsługi sprzętu. Przebija z nich totalna, nieskażona żadną oryginalną myślą nijakość.

Windows 8 - Sign in with a Smile - Ad

Firmy z branży IT niestety zasypują ostatnio świat dziesiątkami niewartych zapamiętania reklam. Nawet kiedy idą ze sobą na noże, nie jest to tak ekscytujące jak 10 czy 20 lat temu. W końcu czy ktoś jeszcze pamięta wymyślonego rok temu przez Microsoft Gmail Mana?

A tych panów z dawnych reklam Apple'a kojarzą chyba wszyscy.

APPLE BOY VS MICROSOFT MAN

I taka właśnie jest różnica między tym, co było, a tym, co jest teraz.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.