Fitbit zapowiada koniec smartwatchy Pebble. Klienci nie chcą się na to zgodzić

Fitbit zapowiada koniec smartwatchy Pebble. Klienci nie chcą się na to zgodzić18.06.2018 16:21

Wraz z końcem czerwca smartwatche Pebble tracą oficjalne wsparcie. Wygląda jednak na to, że część usług nadal będzie działać – legendarnezegarki mają grono wiernych fanów, którzy postanowili zapewnić działanie usług, z których rezygnuje właściciel marki.

Smartwatche Pebble to legenda branży – choć nie były pierwsze, to właśnie od nich zaczęła się popularność inteligentnych zegarków. Dość wspomnieć, że prowadzona na Kickstarterze zbiórka okazała się w swoim czasie rekordowa – użytkownicy serwisu wpłacili ponad 10 mln dolarów, które zapewniły rozpoczęcie produkcji i skłoniły wielkich producentów do pospiesznego opracowania własnych urządzeń tego typu. Zbiórka na ulepszony model była jeszcze skuteczniejsza – zgromadzono ponad 20 mln dol.

Sukces Pebble’a nie mógł pozostać niezauważony – marka została wykupiona przez firmę Fitbit, oferującą różnorodną, ubieralną elektronikę. Problem polega na tym, że Fitbit po przejęciu Pebble’a postanowił wygasić legendarną markę i związane z nią usługi, oferując dotychczasowym klientom jedynie tryb offline, zapewniający działanie zegarków, ale bez kluczowych funkcji.

Użytkownicy i klienci ratują Pebble'a

Smartwatche Pebble, choć szczyt popularności mają już dawno za sobą, wciąż jednak cieszą się gronem oddanych fanów. Zainteresowanie utrzymanie zegarków „przy życiu” jest tak duże, że grupa użytkowników zdecydowała o uruchomieniu serwisu Rebble. To niezależna platforma, która po zaprzestaniu wsparcia Pebble’a przez markę Fitbit, przejmie na siebie obsługę części funkcji smartwatchy. W przedsięwzięcie zaangażowani są również twórcy pierwszego Pebble’a, m.in. Katharine Berry i Eric Migicovsky.

Zasady działania nowej platformy nie są jeszcze ustalone – niewykluczone, że ze względu na cenę utrzymania serwerów, w kosztach będą mogli albo musieli partycypować zainteresowani użytkownicy. Pozostaje trzymać kciuki za tę inicjatywę – to ciekawy przykład rękawicy, rzuconej dużej firmie przez pozbawionych wsparcia klientów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.