Folia na fotowoltaikę. Zwiększy zyski

Folia na fotowoltaikę. Zwiększy zyski23.11.2023 08:41
Folia na panele fotowoltaiczne
Źródło zdjęć: © PV-Print

Panele fotowoltaiczne coraz częściej pojawiają się w centrach miast. W takich miejscach generacja energii elektrycznej wcale nie musi być jedynym źródłem dochodu z elektrowni. Panele można wykorzystać jako powierzchnię reklamową.

Panele fotowoltaiczne powinny mieć jak największy dostęp do promieni słonecznych, aby generować jak najwięcej prądu. Niemniej jednak, jedna ze szwajcarskich firm opracowała specjalną folię, która pomimo zasłaniania ogniw, ma potencjał zwiększyć zyski z instalacji fotowoltaicznej.

Jak informuje pv magazine, szwajcarska firma PV-Print wprowadziła na rynek folię samoprzylepną przeznaczoną do nakładania na moduły fotowoltaiczne. Celem tego produktu jest zwiększenie możliwości zarobkowych z instalacji fotowoltaicznej, mimo że jego zastosowanie może wiązać się z pewnym spadkiem wydajności takiej elektrowni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Produkt ten, o nazwie PVP-foil, to samoprzylepna folia zaprojektowana specjalnie dla fotowoltaiki zintegrowanej z budynkami (BIPV). Ma ona na celu poprawę estetyki tego rodzaju instalacji, które często umieszcza się na elewacjach budynków. Innym zastosowaniem folii może być przekształcenie powierzchni modułów fotowoltaicznych w powierzchnię reklamową.

Zastosowanie folii opracowanej przez PV-Print może wiązać się z redukcją produkcji energii przez panele fotowoltaiczne o 10-30 proc. Niemniej jednak, twórcy tego rozwiązania twierdzą, że potencjalne przychody z udostępniania powierzchni reklamowej mogą przewyższyć straty wynikające z utraty generowanej mocy.

Ronen Wester z PV-Print, w rozmowie z pv magazine, opisuje PVP-foil jako folię winylową z precyzyjnie wykonanymi perforacjami, które sprawiają, że 65 proc. folii stanowi otwartą powierzchnię. Folia jest dostępna w wersji standardowej, a także w wersji cieńszej, która może lepiej spełniać potrzeby firm, które prowadzą krótsze i bardziej budżetowe kampanie reklamowe. PVP-foil niedawno zadebiutowała na rynku europejskim, a w lutym 2024 r. ma trafić do Stanów Zjednoczonych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.