Foursquare dostaje 20 milionów dolarów i łata dziury

Foursquare dostaje 20 milionów dolarów i łata dziury30.06.2010 17:21
Wojciech Usarzewicz

Foursquare to jeden z najaktywniejszych startupów ostatnich miesięcy, który każdego tygodnia podbija serca internautów. Po miesiącach spekulacji na temat przyszłości serwisu, amerykańska usługa geolokalizacyjna zakończyła drugi etap finansowania, zdobywając kolejne $20 milionów dolarów, podwyższając tym samym wartość firmy do 95 milionów dolarów.

Foursquare to jeden z najaktywniejszych startupów ostatnich miesięcy, który każdego tygodnia podbija serca internautów. Po miesiącach spekulacji na temat przyszłości serwisu, amerykańska usługa geolokalizacyjna zakończyła drugi etap finansowania, zdobywając kolejne $20 milionów dolarów, podwyższając tym samym wartość firmy do 95 milionów dolarów.

Od dłuższego czasu spekulowano, iż Foursquare może zostać sprzedany do jednej z większych film z branży Social Media. Po sieci krążyły takie nazwy jak Facebook czy Yahoo!, jednakże były to czyste spekulacje z uwagi na to, iż Facebook planuje wprowadzać własne mechanizmy geolokalizacji, zaś Yahoo! zakupiło już tego typu serwis w ciągu ostatnich tygodni.

Foursquare, dzięki nowym milionom na koncie, dalej może wprowadzać innowacje do globalnej wioski, wciąż jako niezależny startup. O powodzeniu "czworokąta" świadczy wciąż rosnąca liczba użytkowników i meldunków, oraz niedawna kampania reklamowa Verizona, która wykorzystuje wizerunek Foursquare wraz z logiem i interfejsem androidowej wersji klienta owego startupa.

Współtwórca Foursquare, Dennis Crowley, na swoim blogu informuje, iż nowa runda finansowania pozwoli serwisowi wprowadzać kolejne funkcjonalności, przeznaczone zarówno dla klientów jak i właścicieli przedsiębiorstw - a wszystko w zasięgu lokalnym. Już wkrótce ekipa "czworokąta" wprowadzi się do swojego nowego biura, którego wielkość bez wątpienia świadczy o szybkim rozwoju serwisu.

Problemy z prywatnością

Jednak nie wszystko złoto, co się błyszczy. Jak każdy rozwijający się startup, także i Foursquare ma swoje problemy. W ostatnim czasie dołączył do grona serwisów, które uderzyły w ścianę zwaną "ochroną prywatności". Programista Jesper Andersen, odkrył niedawno lukę w zabezpieczeniach czworokąta, dzięki której wyciągnął z bazy danych 875 tysięcy meldunków w ciągu trzech tygodnii - bez względu na ustawienia prywatności użytkowników. Był więc przez pewien czas Wielkim Bratem śledzącym ponad 800 tysięcy ludzi, więdzac gdzie są i co robią.

Dziura została już załatana, jednak afera z nią związana zapewne będzie wykorzystywana przez przeciwników serwisów geolokalizacyjnych w walce o ochronę prywatności użytkowników. I tak jak przewidywano kilka miesięcy temu, iż serwisy tego typu mogą pozwalać na szpiegowanie ludzi, obawy te się spełniły niczym przepowiednia.

Mimo wszystko, Foursquare nie zamierza opuszczać pozycji pioniera rynku, wyznaczającego standardy. Polakom pozostaje zaś tylko czekać, by i polski Lokter również rozwijał się z taką prędkością.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.