Daj się zlokalizować, a dostaniesz zniżkę. 40 milionów "meldunków" w Foursquare
Kilka dni temu Foursquare - anglojęzyczny serwis do geolokalizacji - osiągnął magiczną liczbę 40 milionów "meldunków" - jak donosi jeden z developerów na Twitterze. Jeszcze kilka tygodni temu liczba wynosiła nieco ponad 20 milionów. Dowodzi to szybkiego wzrostu ilości aktywnych użytkowników usługi.
Kilka dni temu Foursquare - anglojęzyczny serwis do geolokalizacji - osiągnął magiczną liczbę 40 milionów "meldunków" - jak donosi jeden z developerów na Twitterze. Jeszcze kilka tygodni temu liczba wynosiła nieco ponad 20 milionów. Dowodzi to szybkiego wzrostu ilości aktywnych użytkowników usługi.
Czym jest Foursquare? Serwis działa na prostej zasadzie - rejestrujesz się w serwisie i instalujesz odpowiednią aplikację na swoim urządzeniu mobilnym (oczywiście jak zwyle faworyzowane są iPhony) - a następnie ruszasz w teren, oczywiście po uprzednim połączeniu się ze swoimi znajomymi w systemie. Foursquare już sam zatroszczy się o wykrycie, gdzie aktualnie się znajdujesz i co ciekawego możesz znaleźć w okolicy.
Poruszając się po mieście i trafiając do lokacji - sklepów, pubów lub czegokolwiek innego zarejestrowanego w bazie Foursquare, dokonujesz tak zwanego "check-in", czyli meldunku. System zlicza je i mogą następnie zostać wykorzystane przez właścicieli lokacji do monitorowania odwiedzających i oferowania częstym gościom dodatkowych udogodnień, takich jak choćby stolik poza rezerwacją dla stałego gościa.
Dynamiczny rozwój Foursquare może jednak zostać zatrzymany i to nie tyle przez konkurencyjny Gowalla, co przez plany Facebooka odnośnie wprowadzenia mechanizmów geolokalizacji. Jeśli jednak twórcy "czworokąta" będą tak rozwijać swój projekt jak dotychczas, to zapewne szykuje nam się zdrowa i interesująca walka o rynek, a co się z tym wiąże rozwój technologii geolokalizacji, która powoli zaczyna się stawać chlebem powszednim dla użytkowników globalnej sieci.