Fujitsu prezentuje elektroniczny gadżet dla właścicieli psów

Fujitsu prezentuje elektroniczny gadżet dla właścicieli psów15.05.2012 09:00
Elektroniczna obroża pomoże sprawdzać kondycję psiaków (Fot. Flickr/carterse/Lic. CC by-sa)

W Polsce żyje około 8 milionów psów, co wskazuje, że jednego ma ponad połowa polskich rodzin. Choć obserwacje z mojej okolicy raczej nie potwierdzają tych statystyk, pozostaje faktem, że psów jest bardzo dużo. Fujitsu zaproponowało ich właścicielom ciekawy gadżet – elektroniczną obrożę. Do czego można ją wykorzystać?

W Polsce żyje około 8 milionów psów, co wskazuje, że jednego ma ponad połowa polskich rodzin. Choć obserwacje z mojej okolicy raczej nie potwierdzają tych statystyk, pozostaje faktem, że psów jest bardzo dużo. Fujitsu zaproponowało ich właścicielom ciekawy gadżet – elektroniczną obrożę. Do czego można ją wykorzystać?

Miłośnicy psów dokładają wielu starań, by utrzymać je w dobrej kondycji. Codzienne spacery (tu znajdziecie sposób wyprowadzania psów dla leniwych właścicieli), właściwa dieta, odpowiednia pielęgnacja czy wizyty kontrolne u weterynarza sprawiają, że zadowolony z życia zwierzak ma szansę dożyć u naszego boku do późnej, psiej starości.

Nie zawsze można jednak mieć zwierzę przy sobie. Uważny właściciel szybko zaobserwuje zmiany w zachowaniu, często będące symptomem jakiejś choroby, ale diagnozę zwierzaka można w prosty sposób ułatwić.

Rozwiązaniem jest zaproponowana przez Fujitsu elektroniczna obroża. Gadżet mierzy temperaturę ciała psa i jego aktywność wyrażoną m.in. liczbą zrobionych kroków (w tym artykule zobaczycie świetny film pokazujący, jak wygląda park z psiej perspektywy). Dane te, jak przystało na współczesne urządzenie, są przesyłane do chmury, a właściciel będzie miał do nich dostęp za pomocą komputera lub smartfonu.

Schemat działania obroży (Fot. Ubergizmo.com)
Schemat działania obroży (Fot. Ubergizmo.com)

Niestety, w przypadku tego urządzenia Fujitsu nie przewiduje zamontowania nadajnika GPS. Mimo tego elektroniczna obroża może być bardzo przydatna – bez zaprzątania uwagi właściciela tworzy statystyki pozwalające w prosty sposób porównać aktualną kondycję i zachowanie pupila z dowolnym okresem jego życia.

Obroże mają zostać zaprezentowane w tym tygodniu w Tokio. Producent na razie nie ujawnia, kiedy i w jakiej cenie pojawią się na rynku.

Źródło: UbergizmoFujitsu

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.