Fuzja Cyfry+ i n jeszcze przed świętami?

Fuzja Cyfry+ i n jeszcze przed świętami?12.12.2011 12:46
logo
Marcin Honkisz

Według najnowszych informacji uzyskanych przez reporterów "Rzeczpospolitej" fuzja platform może nastąpić jeszcze w tym tygodniu. Jakie korzyści będą z tego mieli obecni abonenci? Co z cenami, skoro na rynku pozostanie tylko jeden gracz majacy tak dużą ofertę premium?

Według najnowszych informacji uzyskanych przez reporterów "Rzeczpospolitej" fuzja platform może nastąpić jeszcze w tym tygodniu. Jakie korzyści będą z tego mieli obecni abonenci? Co z cenami, skoro na rynku pozostanie tylko jeden gracz majacy tak dużą ofertę premium?

Z nieoficjalnych informacji wynika, że na połowę przyszłego tygodnia zaplanowane są konferencje prasowe obu platform. A to może oznaczać, że do tego czasu wyjaśni się kwestia ewentualnej fuzji. Dodatkowym argumentem przemawiającym za tak szybkim połączeniem może być fakt włączenia 15 grudnia kanałów nPremium. Mają one oferować filmy z wytwórni, do których prawami dotychczas dysponowała spółka Canal+ Cyfrowy.

Oficjalny komunikat jak na razie wydała spółka ITI. Według niego Canal+ Cyfrowy oraz Grupa TVN mają stworzyć spółkę joint venture, której głównym celem będzie zbudowanie jednej platformy płatnej telewizji. Grupa TVN ma wejść w skład spółki Canal+ w zamian za mniejszościowy udział. Canal+ natomiast ma wykupić pakiet udziałowy w N-Vision, która kontroluje spółkę TVN, oraz zyskać prawo do nabycia stuprocentowych wpływów w ciągu najbliższych pięciu lat.

Bardzo skomplikowanie to brzmi, jednak przeciętnemu abonentowi niewiele mówi. W jaki sposób odczują to zwykli odbiorcy? Przypomina mi się fuzja sprzed kilku lat, kiedy to Cyfra+ przejęła Wizję TV. Abonenci zyskali wtedy, dostając bogatszą ofertę kanałów. Później pojawiły się małe komplikacje techniczne wymagające przenoszenia się między satelitami (z Astry na Hot Birda) oraz wymiany dekoderów (ujednolicenie kodowania wszystkich kanałów).

Tym razem ma być podobnie. Abonenci obu platform prawdopodobnie zyskają dostęp do wszystkich kanałów premium z obu obecnie istniejących ofert. Będzie to oznaczało bogactwo filmów i sportu na najwyższym poziomie. Co z cenami? Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nie zostaną zsumowane opłaty abonamentowe z obu platform... A niestety obawiam się, że tak się może stać. Boję się myśleć, ile trzeba będzie płacić, żeby mieć dostęp do Canal+, nPremium oraz HBO, nie mówiąc o pakiecie sportowym.

Niestety, ceny mogą pójść w górę. Nowa platforma będzie właściwie monopolistą w dziedzinie rozrywki premium. Nie ma się co oszukiwać, że będzie konkurować z Polsatem Cyfrowym. Oferty są skierowane do zupełnie innej grupy odbiorców, a co za tym idzie porównywanie liczby abonentów czy udziałów w rynku nie ma większego sensu. Czy Polaków stać na taki monopol telewizyjny?

Źródło: media2

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.