Genialne czy żenujące? Reklamy polskich Grześków podzieliły internautów [wideo]

Genialne czy żenujące? Reklamy polskich Grześków podzieliły internautów [wideo]19.02.2013 09:00
Reklama Grześków (Fot. YouTube)
Marta Wawrzyn

Polskie reklamy zazwyczaj są śmiertelnie nudne. Jutrzence udała się kampania, której na pewno nie można nazwać nudną. Zobaczcie spoty reklamowe wafelków Grześków, o które internauci od paru dni toczą boje.

Polskie reklamy zazwyczaj są śmiertelnie nudne. Jutrzence udała się kampania, której na pewno nie można nazwać nudną. Zobaczcie spoty reklamowe wafelków Grześków, o które internauci od paru dni toczą boje.

Na fanpage'u Grześków, kanale marki na YouTube, a nawet "zwykłych" forach internetowych zapanowało poruszenie. Wafelki reklamowane są od paru dni króciutkimi, nieco absurdalnymi spotami, w których nie do końca wiadomo, o co chodzi. A skoro nie wiadomo, o co chodzi, to wielu internautów widzi najgorsze.

Kontrowersyjny jest zwłaszcza pierwszy spot z cyklu "Zero bujdy", z którego dowiadujemy się, że ten pan nie jest tatą.

Mama

"Na serio? Kto to wymyśla? Radzę go zwolnić" – brzmi pierwszy komentarz na Facebooku. "No i po 20 latach Grześki poleciały z listy przekąsek. Tak się traci konsumentów. Gratulacje" – to kolejny fan marki. "Żałosna reklama", "Wstyd mi za Was" – czytam dalej.

Ale są i głosy skrajnie odmiennie: "Cudowna reklama! Oby takich więcej. Przełamujmy te beznadziejne, polskie konwencje! Macie nowego fana". Na YouTube dzieje się dokładnie to samo – jedni piszą, że mało śmieszne, inni, że wręcz denne, jeszcze inni obrażają twórców reklamy i grożą, że przestaną kupować Grześki.

Ta sama dyskusja, tylko w nieco bardziej eleganckiej formie niż na YT, toczy się na Wykopie, gdzie spot z mamą i tatą ma sporo wykopów, ale i bardzo dużo zakopów. Niektórzy buntowniczo oznajmiają, że wolą inne wafelki, a polskie reklamy zawsze były beznadziejne i takie już pozostaną.

Kolejne reklamy Grześków już nie wzbudzają takich kontrowersji jak pierwsza. Ale wciąż wielu internautów ogłasza, że nie są zbyt śmieszne. Albo wręcz, że to "suchar roku".

Bielizna

Winda

A Jutrzence tylko w to graj. Takie reklamy tworzy się po to, by stawały się viralami. Nawet jeśli niektórzy będą o nich mówić źle, da się to przeżyć. Ważne, żeby mówili. I najlepiej też udostępniali na Facebooku.

Pytanie tylko, czy ta bomba to przypadkiem nie niewypał. Rzeczywiście wczoraj wszyscy gadali o Grześkach, ale czy za tydzień to wciąż będzie tematem w Sieci? Szczerze w to wątpię. Choć reklamy faktycznie są – jak na polskie możliwości – dość oryginalne, nie sądzę, by miały zostać uznane za najlepsze czy kultowe.

To prawda, że niektórym wydają się kontrowersyjne, ale ja jestem przeciwnego zdania – pomysł, owszem, jest fajny, ale wykonanie razi zachowawczością. Jakby twórcy spotów zatrzymali się w pół drogi, obawiając się, co Polacy powiedzą. Może i to, co pokazali, jest przepisem na internetowy temat dnia, ale na temat miesiąca już niekoniecznie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.