Google I/O 2013: Konkurent dla Spotify i Knowledge Graph po polsku

Google I/O 2013: Konkurent dla Spotify i Knowledge Graph po polsku15.05.2013 23:00
Marta Wawrzyn

W pierwszym dniu konferencji I/O 2013 Google nie zaprezentował niczego wielkiego ani przełomowego. Ale to nie znaczy, że nic się nie działo. Dla Polaków najważniejsza chyba jest informacja, że Knowledge Graph nauczył się rozumieć nasz język. Pokazano sporo nowości związanych z Androidem, a także All Access – usługę muzyczną, która ma powalczyć o rynek ze Spotify i Pandorą.

W pierwszym dniu konferencji I/O 2013 Google nie zaprezentował niczego wielkiego ani przełomowego. Ale to nie znaczy, że nic się nie działo. Dla Polaków najważniejsza chyba jest informacja, że Knowledge Graph nauczył się rozumieć nasz język. Pokazano sporo nowości związanych z Androidem, a także All Access – usługę muzyczną, która ma powalczyć o rynek ze Spotify i Pandorą.

Pierwszy dzień I/O 2013 poświęcony był przede wszystkim Androidowi. Nie pokazano niestety nowej odsłony systemu, ale pokazano kilka fajnych nowości. O opcji synchronizacji powiadomień pomiędzy urządzeniami w Google Cloud Messaging, usłudze Game Services, Samsungu Galaxy S4 Google Edition i innych niespodziankach związanych z Androidem poczytacie w Komórkomanii, gdzie omówiono punkt po punkcie wszystko, co zostało zaprezentowane dziś na konferencji Google.

Knowledge Graph powie Wam wszystko

Dzięki Knowledge Graph użytkownik dostaje nie mnóstwo linków, w których pojawia się wyszukiwane słowo, a prawdziwe, wartościowe informacje i powiązania między nimi. Na przykład jeśli wpisujemy w wyszukiwarkę "Leonardo da Vinci", dowiadujemy się, że to renesansowy artysta i widzimy od razu jego dzieła, a także innych renesansowych artystów. Jeszcze nigdy potrzebne informacje nie były tak łatwo dostępne.

Graf Wiedzy w najbliższych godzinach powinien być już dostępny dla nas wszystkich, a ponieważ na razie większość z nas go jeszcze nie ma, zobaczcie prezentację.

Spóźniona, ale całkiem fajna usługa muzyczna

Cóż ciekawego zaoferował Google? Przede wszystkim nieźle wyglądający podczas dzisiejszej prezentacji system rekomendacji. All Access wykorzystuje algorytmy Google, by proponować nam utwory, które możemy polubić (na podstawie utworów, które sami wcześniej wybraliśmy). Puszczamy jeden utwór, dostajemy całą playlistę utworów podobnych do niego. Jeśli czegoś nie chcemy słuchać, możemy to z naszej playlisty usunąć.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/05/playallaccess130515347464.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/05/playallaccess130515347464.jpg)

Nie wiem tylko, czy to wystarczy, żeby skutecznie powalczyć o rynek ze Spotify, Deezerem czy dostępną w Stanach fantastyczną Pandorą. Na pewno Google mocno się spóźnił z wejściem na rynek streamingowych usług muzycznych, i teraz musi postarać się bardziej niż inni.

Szkoda też, że na razie nie podano żadnych informacji, kiedy usługa będzie w ogóle dostępna poza USA. Bo opisywanie jej i komentowanie jej siły rażenia na podstawie kilkuminutowej prezentacji obejrzanej na YouTube nie ma większego sensu. Ale dla fanów muzyki to na pewno ważny news – kolejny gigant staje do walki o nasze pieniądze.

Mnóstwo nowości w G+ i jeszcze lepsze mapy

Na I/O 2013 pokazano też nowe Google Maps - jeszcze piękniejsze i mądrzejsze niż dotychczasowe.

Na koniec pierwszego dnia konferencji na scenie pojawił się Larry Page, który odpowiadał na pytania publiczności. Zapytano go m.in. o zdjęcie Roberta Scoble'a w Google Glass na nosie, zrobione pod prysznicem. Larry Page nie pochwala takich zdjęć. Ciąg dalszy wielkiego show już jutro.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/05/gglass347464.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/05/gglass347464.jpg)
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.