Google Realtime – to jeszcze nie to, co w reklamach

Google Realtime – to jeszcze nie to, co w reklamach27.08.2010 13:02
Przemysław Muszyński

Google uruchomiło nową stronę wyszukiwarki: Realtime. Pozwala ona na odnajdywanie wpisów o nowych wydarzeniach w czasie rzeczywistym, śledzenie wiadomości, blogów czy platform mikroblogowych. To jeszcze nie to, co pokazywano w reklamach, ale i tak jest fajne.

Google uruchomiło nową stronę wyszukiwarki: Realtime. Pozwala ona na odnajdywanie wpisów o nowych wydarzeniach w czasie rzeczywistym, śledzenie wiadomości, blogów czy platform mikroblogowych. To jeszcze nie to, co pokazywano w reklamach, ale i tak jest fajne.

W grudniu 2009 Google zademonstrował wyszukiwanie w czasie rzeczywistym. Już kilka miesięcy później funkcja trafiła do większości wersji językowych wyszukiwarki, w tym do polskiej. Jak można się dowiedzieć z Google Blog, firma stworzyła osobną stronę: Google Realtime, podającą wyniki tylko w czasie rzeczywistym. Po wpisaniu słów kluczowych ujrzymy możliwie najświeższe wyniki wyszukiwania, teoretycznie nawet sprzed kilku, kilkunastu minut.

Wyszukiwarka domyślnie śledzi tzw. „aktualizacje” czyli wpisy na blogach i mikroblogach. W tym widoku mamy dostęp też do linii czasu, dzięki czemu możemy sprawdzać, co na dany temat pisano np. kilka godzin temu. Dodatkowo możemy obserwować, jak w zwykłym Google'u, także inne media: filmy, grafikę, książki, dyskusje, mapy, wiadomości czy blogi lub wszystkie te rzeczy naraz. W wypadku części informacji daje się (korzystając z linków po lewej stronie ekranu) zawęzić wyszukiwanie do treści z ostatnich 10 minut, godziny, doby, tygodnia lub miesiąca. Działanie nowej usługi zademonstrowano na filmie:

How to use Realtime Search

Do tego dochodzi też możliwość sprawdzenia, co nowego pisane jest w okolicy, którą wybierze użytkownik. Realtime korzysta z jakiegoś rodzaju usług geolokalizacyjnych. Opcja ta jest w tej chwili dostępna jednak tylko w jednej wersji językowej, tzn. angielskiej.

Kolejna ciekawa opcja to możliwość śledzenia danego miejsca oraz gromadzenia alertów o jego aktualizacjach na e-mail. Według mnie dość przydatna i ułatwiająca życie, choć współcześnie już niemal wszystkie strony oferują taką usługę.

Gdy patrzę na to, co osiągnął Google, jestem pod wrażeniem. Z tego, co czytam, wynika przykładowo, że wpisy na Twitterze (a pewnie też na innych stronach) znikają z wyników wyszukiwania po tym, jak zostaną usunięte przez użytkowników z oryginalnych serwisów. Tak więc Google i jego partnerzy musieli opracować całą gamę nowych rozwiązań i technologii, zamiast postawić na brutalną siłę obliczeniową i zwyczajne przyspieszenie indeksowania.

Warto zauważyć też, że nowa usługa nie jest jeszcze tą funkcją, którą kilka dni temu zademonstrował Google. Strona umożliwia otrzymanie wiadomości kilka chwil po tym, jak zostały umieszczone w sieci, niewyświetlanie wyników wyszukiwania w tej samej chwili, w której wpisujemy słowa kluczowe.

Źródło: [http://googleblog.blogspot.com/2010/08/google-realtime-search-new-home-with.html](http://Google Blog)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.