Google tworzy własnego Facebooka

Google tworzy własnego Facebooka02.07.2010 18:06
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/07/199990kevinrosetweet_original.jpg)
Joanna Szczepaniak

Kto by chciał biernie patrzeć, jak firma gigant zagarnia praktycznie wszystko na rynku e-rozrywki? Na pewno nie Google, które przymierza się do wielkiej wojny z Facebookiem. Bronią ma być serwis społecznościowy Google Me czyli „Facebook od Google”.

Kto by chciał biernie patrzeć, jak firma gigant zagarnia praktycznie wszystko na rynku e-rozrywki? Na pewno nie Google, które przymierza się do wielkiej wojny z Facebookiem. Bronią ma być serwis społecznościowy Google Me czyli „Facebook od Google”.

Całe zamieszanie wywołał CEO serwisu Digg – Kevin Rose, który na Twitterze dodał wpis „Ok, umm, huge rumor: Google to launch facebook competitor very soon „Google Me”, very credible source „ (tłum. „(...) Google już wkrótce uruchomi konkurenta dla Facebooka "Google Me", bardzo wiarygodne źródło”). Jednym słowem dał jasno do zrozumienia, że Google wreszcie powiedziało „koniec tego dobrego!” odnośnie trwającej od dobrych 4 lat ekspansji Facebooka.

Google Me bazować ma na Profilach Google, które obecnie nie oferują zbyt wielu funkcji społecznościowych. Być może Google silnie zaangażuje swoich 200 mln użytkowników Gmaila, i jeśli udało by im się skłonić internautów do uczestniczenia w Google Me to już na starcie ten nowy projekt zgromadzi wokół siebie ogromną społeczność. Chyba każdy w tym momencie pomyślał „co z tego, skoro Facebook ma ponad dwa razy tyle?”. Racja, ale na taki start nie może sobie pozwolić chyba żaden serwis społecznościowy na świecie, nawet Facebook kiedy przeszło 6 lat temu pojawił się w sieci.

Informacje o powstaniu Google Me potwierdza Adam D’Angelo, były CTO Facebooka, a obecnie właściciel serwisu Quora. Wie on ze swoich źródeł, że naordzenie się Google Me to nie pusta plotka. Z tego co wiadomo nad portalem pracuje bardzo duża ilość osób i do projektu przyłożono się dużo bardziej niż do Google Buzz (usługa ta, mająca być z kolei poniekąd konkurencją dla Twittera, nie zdobyła popularności wśród internautów). D’Angelo słyszał ponoć, że Google jest przerażone rozwojem Facebooka. Nic w tym dziwnego.

Google ma olbrzymi potencjał ku temu, aby zawojować rynek serwisów społecznościowych. Owszem, coś takiego jak „pokonać Facebooka” brzmi bardzo enigmatycznie, ale jak nie Google to kto? Druga kwestia jest taka – skoro mamy już Facebooka i kochamy go na całym świecie, czy będzie chiało się nam, leniwym internautom, organizować swoje życie i kontakty wokół kolejnej społeczności? Google Me musi nas zaskoczyć czymś naprawdę „wow”, w innym przypadku być może podzieli losy Buzza (o którym też mówiono, że będzie bardzo konkurencyjny).

Jeśli chodzi o walkę Google z Facebookiem dosłwonie kilka dni temu mogliśmy przeczytać takiego newsa „Facebook idzie do walki z Google i zakłada własną wyszukiwarkę”. Serwis społecznościowy ma duże szane aby sprawić, by jego oferta była naprawdę konkurencyjna. Argument? Baza 500 milionów użytkowników, która w przyszłym roku, według słów Marka Zuckerberga ma osiągnąć miliard osób. Google nie mogło dłużej biernie patrzeć na tą „bezczelność” Facebooka i pewnie stąd uruchomiło pogłoski o powstaniu konkurenta dla Facebooka w postaci Google Me.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.