Gry w Google+ już dostępne. Czy pomogą pokonać Facebooka?

Bardzo zły ptak. Lepiej z nim nie zadzieraj! (Fot. Flickr/Denis Dervisevic/Lic. CC by)
Bardzo zły ptak. Lepiej z nim nie zadzieraj! (Fot. Flickr/Denis Dervisevic/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

12.08.2011 16:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Google dodaje do swojej platformy społecznościowej kolejne funkcje. Najnowszą modyfikacją są gry. Choć ich wybór nie jest – na razie – imponujący, serwis Google+ nawiązał już współpracę z najpopularniejszymi producentami. Jak zareagował Facebook?

Google dodaje do swojej platformy społecznościowej kolejne funkcje. Najnowszą modyfikacją są gry. Choć ich wybór nie jest – na razie – imponujący, serwis Google+ nawiązał już współpracę z najpopularniejszymi producentami. Jak zareagował Facebook?

Gry nie są – na razie – dostępne dla wszystkich użytkowników Google+, jednak serwis będzie stopniowo odblokowywał nową funkcję, udostępniając ją kolejnym grupom internautów. Jeśli masz już do niej dostęp, pojawi się nowa ikona w górnej części strumienia, obok formularza wyszukiwarki.

Choć na pierwszy rzut oka oferta Google’a wygląda jak skromna wersja bogatego katalogu gier, dostępnych na Facebooku, już teraz ma istotną przewagę. Google+ umożliwia znacznie lepszą kontrolę nad tym, jakie informacje z gier będą publikowane i kto będzie mógł je zobaczyć.

Skromna - na razie - oferta gier w serwisie Google'a
Skromna - na razie - oferta gier w serwisie Google'a

Pozwoli to uniknąć natłoku generowanych przez gry treści, znanego dobrze z Facebooka, a liczba gier będzie się z czasem sukcesywnie zwiększać. Robiąc ukłon w stronę użytkowników, Google przedstawia zarazem interesującą ofertę dla twórców gier.

Prowizja od przychodu generowanego przez gry ma wynosić zaledwie 5 proc., czyli sześciokrotnie mniej, niż na Facebooku. Nic dziwnego, że takie warunki wywołały zainteresowanie najważniejszych producentów gier.

W Google+ jest już dostępna m.in. kultowa gra Angry Birds, Bejeweled Blitz czy poker firmy Zynga.

Facebook szybko zareagował na rozbudowę oferty konkurenta. W serwisie Marka Zuckerberga pojawiły się zmiany, m.in. większe okno gry i informacje o aktualnie grających znajomych. Jak widać konkurencja wymusza większą dbałość o użytkowników.

Źródło: Google Blog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także