Gry w Google+ już dostępne. Czy pomogą pokonać Facebooka?
Google dodaje do swojej platformy społecznościowej kolejne funkcje. Najnowszą modyfikacją są gry. Choć ich wybór nie jest – na razie – imponujący, serwis Google+ nawiązał już współpracę z najpopularniejszymi producentami. Jak zareagował Facebook?
12.08.2011 16:17
Google dodaje do swojej platformy społecznościowej kolejne funkcje. Najnowszą modyfikacją są gry. Choć ich wybór nie jest – na razie – imponujący, serwis Google+ nawiązał już współpracę z najpopularniejszymi producentami. Jak zareagował Facebook?
Gry nie są – na razie – dostępne dla wszystkich użytkowników Google+, jednak serwis będzie stopniowo odblokowywał nową funkcję, udostępniając ją kolejnym grupom internautów. Jeśli masz już do niej dostęp, pojawi się nowa ikona w górnej części strumienia, obok formularza wyszukiwarki.
Choć na pierwszy rzut oka oferta Google’a wygląda jak skromna wersja bogatego katalogu gier, dostępnych na Facebooku, już teraz ma istotną przewagę. Google+ umożliwia znacznie lepszą kontrolę nad tym, jakie informacje z gier będą publikowane i kto będzie mógł je zobaczyć.
Pozwoli to uniknąć natłoku generowanych przez gry treści, znanego dobrze z Facebooka, a liczba gier będzie się z czasem sukcesywnie zwiększać. Robiąc ukłon w stronę użytkowników, Google przedstawia zarazem interesującą ofertę dla twórców gier.
Prowizja od przychodu generowanego przez gry ma wynosić zaledwie 5 proc., czyli sześciokrotnie mniej, niż na Facebooku. Nic dziwnego, że takie warunki wywołały zainteresowanie najważniejszych producentów gier.
W Google+ jest już dostępna m.in. kultowa gra Angry Birds, Bejeweled Blitz czy poker firmy Zynga.
Facebook szybko zareagował na rozbudowę oferty konkurenta. W serwisie Marka Zuckerberga pojawiły się zmiany, m.in. większe okno gry i informacje o aktualnie grających znajomych. Jak widać konkurencja wymusza większą dbałość o użytkowników.
Źródło: Google Blog