Google upodabnia się do Bing, dodaje zdjęcia w tle

Google upodabnia się do Bing, dodaje zdjęcia w tle03.06.2010 09:04
Jakub Poślednik

Strona główna Google jest słynna z powodu swojego minimalizmu, jednak wczoraj wieczorem firma ogłosiła, że nadszedł czas na zmiany. Użytkownicy będą mogli wstawić swoje własne zdjęcia jako tło strony google.com.

Strona główna Google jest słynna z powodu swojego minimalizmu, jednak wczoraj wieczorem firma ogłosiła, że nadszedł czas na zmiany. Użytkownicy będą mogli wstawić swoje własne zdjęcia jako tło strony google.com.

Nowa opcja będzie wdrażana przez kolejne kilka dni, dostęp do niej umożliwi link w lewym dolnym narożniku. Teraz czas na złą wiadomość - póki co, możliwość wstawienia własnych zdjęć będzie dostępna tylko dla Amerykanów.

Ja osobiście przepadam za minimalizmem google.com, jednak ciekawi mnie ilu ludzi będzie wolało samemu wybrać tło strony. Interesujące jest również w jakim stopniu niespodziewany ruch Google został spowodowany rosnącą popularnością wyszukiwarki Bing - obecnie na 13. miejscu słynnego rankingu Google (która co dzień prezentuje inne zdjęcia w tle swojej strony głównej), choć możliwość personalizacji wyglądu strony przywodzi na myśl raczej MySpace niż Bing.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/06/Koons_Screenshot.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/06/Koons_Screenshot.jpg)

Zdjęcie będzie można załadować z dysku twardego lub albumu Picasa. Wypada też odnotować, że Google już wcześniej dopuściło personalizację niektórych swoich produktów - tła w Gmailu, strona igoogle, czy motywy Chrome.

[cytat]Od debiutu iGoogle w 2005 r., aż do naszych najnowszych udogodnień w wyszukiwarce, radość dawało nam wspomaganie wyników waszego wyszukiwania tak, by było bardziej istotne, użyteczne i przyjemne dzięki personalizacji. Dziś wprowadzamy nową funkcję, przyniesie ona zupełnie nowy poziom personalizacji Google, pozwalając dodać ulubione zdjęcie lub obraz do tła strony głównej Google - pisze Marissa Mayer na firmowym blogu.[/cytat]

Tak drastyczna zmiana designu flagowej “twarzy” Google jest dość niespodziewana. Choć osoby, które pamiętają jak firma debatowała którego spośród 41 odcieni koloru niebieskiego użyć na stronie, raczej nie będą zaskoczone.

Źródło: cnet.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.