Google wprowadza graficzne banery do Gmaila. Co następne? Opłaty?

Google wprowadza graficzne banery do Gmaila. Co następne? Opłaty?28.01.2011 16:03
Billboard (Fot. Flickr/Arturo de Albornoz/Lic. CC by-sa)

Znacie reklamy Google’a? Na pewno znacie – proste, tekstowe, mało inwazyjne. Możliwe, że już niedługo ten opis straci na aktualności. W Gmailu pojawił się bowiem nowy typ reklam.

Znacie reklamy Google’a? Na pewno znacie – proste, tekstowe, mało inwazyjne. Możliwe, że już niedługo ten opis straci na aktualności. W Gmailu pojawił się bowiem nowy typ reklam.

Google swoją potęgę firmy reklamowej zbudowało na dość nowatorskiej koncepcji. Przełom wieków był czasem, gdy w sieciowej reklamie dominowały przyciągające uwagę, kolorowe banery. Google wybrał inną drogę – stosując reklamę kontekstową wyświetlał reklamy w sposób dość subtelny, który nie irytował internautów.

Linki reklamowe były widoczne, ale nie przeszkadzały w korzystaniu z usług Google’a. Niestety, do czasu.  21 stycznia Greg Sterling, dziennikarz serwisu Search Engine Land, znalazł w swojej skrzynce coś, czego nigdy w tym miejscu nie było:

Gmail - reklama (Fot. SearchEngineLand.com)
Gmail - reklama (Fot. SearchEngineLand.com)

Podobnie, jak wyświetlane wcześniej linki, obrazek był reklamą kontekstową – jego treść dotyczyła zawartości otwartego maila.

Warto pamiętać, że Gmail jest częścią Google Display Network, który od lat informuje reklamodawców o możliwości wyświetlania reklam obrazkowych również na platformie pocztowej Google’a:

[cytat]Your text, image, rich media, and video ads can appear across YouTube, Google properties such as Google Finance, Gmail, Google Maps, Blogger, as well as over one million Web, video, gaming, and mobile display partners.[/cytat]

Wygląda na to, że Google poszukuje nowych pól ekspansji dla swoich reklam. Popularny Gmail jest doskonałym poligonem doświadczalnym, gdzie można przetestować reakcję użytkowników na zmiany.

Mimo niechęci, jaką wzbudzają tego typu reklamy trzeba przyznać, że Google wprowadza je dopiero teraz, podczas gdy jego główny konkurent – Yahoo! - korzysta z takich rozwiązań od dawna.

Oficjalny komunikat Google’a w tej sprawie jest mało treściwy: „Chcemy wypróbować nowe formaty reklamy w Gmailu, a ostatnio zaczęliśmy eksperymentować z reklamami obrazkowymi”.

Jeśli korzystacie z Gmaila i zobaczyliście obrazkowe reklamy, poinformujcie o tym w komentarzach.

A może te zmiany to pierwszy krok na drodze do przekształcenia Gmaila w bardziej tradycyjną usługę pocztową i "zachęcenia" ludzi do wykupywania kont premium bez reklam - z miesięcznymi opłatami?

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.