Wielkie, graficzne reklamy w Gmailu. Google testuje nową usługę
Poczta Google’a słynie nie tylko z dopracowanego, ergonomicznego webmaila, ale również z mało uciążliwych reklam. Choć trudno uznać, by były one interesujące dla użytkowników, są przynajmniej mało inwazyjne. Niestety – Google testuje rozwiązanie, które może to zmienić.
20.10.2011 17:00
Poczta Google’a słynie nie tylko z dopracowanego, ergonomicznego webmaila, ale również z mało uciążliwych reklam. Choć trudno uznać, by były one interesujące dla użytkowników, są przynajmniej mało inwazyjne. Niestety – Google testuje rozwiązanie, które może to zmienić.
Na blogu Google Operating System pojawiła się informacja o prowadzonych przez Google’a testach gigantycznych reklam, zrywających z dotychczasową praktyką firmy z Mountain View. Zamiast dyskretnych linków z reklamami kontekstowymi użytkownicy po wylogowaniu z konta zobaczą wielki baner.
Nie tak dawno temu na stronie podającej najważniejsze powody, dla których warto skorzystać z Gmaila, można było znaleźć informację:
(…) nigdy nie zobaczysz pop-upów lub niedopasowanych banerów reklamowych (…), możemy wyświetlać reklamy tekstowe (…).
Tej informacji już tam nie ma ;) Zamiast niej na stronie pomocy Gmaila pojawiła się wzmianka o możliwości wyświetlania banerów i wyjaśnienie, że różnią się one od pozostałych reklam Google’a, nie są bowiem reklamami kontekstowymi. Ponadto „New York Times” donosi o nowej ofercie Google’a, który zaproponuje reklamodawcom kontekstową reklamę obrazkową.
Przykładowo, gdy użytkownik dostanie ofertę ze zdjęciem przedstawiającym narciarza, zdjęcie innego narciarza z konkurencyjną ofertą pojawi się po prawej stronie ekranu. Obrazki takie mają pojawiać się tylko wówczas, gdy mail będzie zawierać zdjęcia lub grafikę.
Źródło: GoogleSystem.Blogspot.com