Wielkie, graficzne reklamy w Gmailu. Google testuje nową usługę

Poczta Google’a słynie nie tylko z dopracowanego, ergonomicznego webmaila, ale również z mało uciążliwych reklam. Choć trudno uznać, by były one interesujące dla użytkowników, są przynajmniej mało inwazyjne. Niestety – Google testuje rozwiązanie, które może to zmienić.

Wielka reklama (Fot. Mikenail.com)
Wielka reklama (Fot. Mikenail.com)
Łukasz Michalik

20.10.2011 17:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Poczta Google’a słynie nie tylko z dopracowanego, ergonomicznego webmaila, ale również z mało uciążliwych reklam. Choć trudno uznać, by były one interesujące dla użytkowników, są przynajmniej mało inwazyjne. Niestety – Google testuje rozwiązanie, które może to zmienić.

Na blogu Google Operating System pojawiła się informacja o prowadzonych przez Google’a testach gigantycznych reklam, zrywających z dotychczasową praktyką firmy z Mountain View. Zamiast dyskretnych linków z reklamami kontekstowymi użytkownicy po wylogowaniu z konta zobaczą wielki baner.

Nie tak dawno temu na stronie podającej najważniejsze powody, dla których warto skorzystać z Gmaila, można było znaleźć informację:

(…) nigdy nie zobaczysz pop-upów lub niedopasowanych banerów reklamowych (…), możemy wyświetlać reklamy tekstowe (…).
Reklama widoczna po wylogowaniu z Gmaila (Fot. GoogleSystem.Blogspot.com)
Reklama widoczna po wylogowaniu z Gmaila (Fot. GoogleSystem.Blogspot.com)

Tej informacji już tam nie ma ;) Zamiast niej na stronie pomocy Gmaila pojawiła się wzmianka o możliwości wyświetlania banerów i wyjaśnienie, że różnią się one od pozostałych reklam Google’a, nie są bowiem reklamami kontekstowymi. Ponadto „New York Times” donosi o nowej ofercie Google’a, który zaproponuje reklamodawcom kontekstową reklamę obrazkową.

Przykładowo, gdy użytkownik dostanie ofertę ze zdjęciem przedstawiającym narciarza, zdjęcie innego narciarza z konkurencyjną ofertą pojawi się po prawej stronie ekranu. Obrazki takie mają pojawiać się tylko wówczas, gdy mail będzie zawierać zdjęcia lub grafikę.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.