Google wprowadza graficzne reklamy do Gmaila. Pora na zmianę poczty?

Google wprowadza graficzne reklamy do Gmaila. Pora na zmianę poczty?17.05.2011 12:30
List (Fot. Flickr/bark/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Google postanowił wprowadzić do Gmaila nowe reklamy graficzne wykorzystujące treść e-maili. Podobno mają być mało inwazyjne – ale dla użytkowników to i tak spora zmiana.

Google postanowił wprowadzić do Gmaila nowe reklamy graficzne wykorzystujące treść e-maili. Podobno mają być mało inwazyjne – ale dla użytkowników to i tak spora zmiana.

O reklamach graficznych w Gmailu mówi od dawna. Ja w mojej skrzynce jeszcze takowych nie znalazłem, ale wygląda na to, że długo czekać nie będę. Już w styczniu pisaliśmy, że niektórzy widzą u siebie obrazki z reklamami. Wkrótce zobaczymy je wszyscy.

Do tej pory Google stawiał na reklamę kontekstową – i wygląda na to, że ten element pozostanie niezmieniony. Nowe banery będą dostosowane do treści aktualnie czytanego maila. Wyświetlać mają się po prawej stronie, tak jak teraz linki tekstowe.

Alex Gawley z Google'a zapewnia użytkowników, że w Gmailu nie pojawią się animacje – ale to niewielkie pocieszenie. Do tej pory reklam prawie się nie dostrzegało. Teraz znajdą się tam kolorowe obrazki. Zmiana będzie odczuwalna, niezależnie od tego, co mówią przedstawiciele Google'a.

Wygląda to niestety jeszcze gorzej niż brzmi. Przykładową reklamę w Gmailu pokazał "The New York Times":

Reklama w Gmailu (Fot.
Reklama w Gmailu (Fot.

Nowe banery Google'a mają być oparte nie tylko na treści wiadomości, które otrzymuje użytkownik, ale również na działaniach podejmowanych w stosunku do tych wiadomości. Przykładowo, jeśli jakiegoś typu e-maili w ogóle nie otwiera, przestanie dostawać reklamy związane z tym tematem.

Google ma w planach zmniejszyć globalną liczbę reklam i dostosować je do preferencji użytkownika. Chce, żeby ludzie otrzymywali tylko takie reklamy, które mogą ich zainteresować – a przynajmniej jak najmniej im przeszkadzać.

Gigant nie bierze pod uwagę jednego: że użytkownicy są przyzwyczajeni do Gmaila bez kolorowych obrazków. Banery mogą ich zachęcić nie tyle do zakupu, co do wyprowadzki z Gmaila. Takie reklamy najzwyczajniej w świecie będą przeszkadzać w czytaniu poczty.

Być może jakimś rozwiązaniem jest wprowadzenie opłat za konta bez reklam. Pytanie tylko, czy ktokolwiek by chciał mieć takie konto. Zapłacilibyście za Gmaila bez reklam? A jeśli tak, to ile?

Źródło: The Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.