Grupowe Wojny: Atak klonów

Grupowe Wojny: Atak klonów22.05.2010 17:47
Karol Spieglanin

Pojawił się kolejny polski klon amerykańskiego Groupon.com, serwisu umożliwiającego korzystanie z atrakcyjnych promocji i zniżek (pod warunkiem zebrania odpowiedniej ilości chętnych na dany produkt). Z resztą zasady działania nie trzeba nikomu przedstawiać – w ciągu ostatnich tygodni co kilka dni startował z mniejszym lub większym hukiem nowy serwis tego typu.

Pojawił się kolejny polski klon amerykańskiego Groupon.com, serwisu umożliwiającego korzystanie z atrakcyjnych promocji i zniżek (pod warunkiem zebrania odpowiedniej ilości chętnych na dany produkt). Z resztą zasady działania nie trzeba nikomu przedstawiać – w ciągu ostatnich tygodni co kilka dni startował z mniejszym lub większym hukiem nowy serwis tego typu.

Czy kolejne kopie kopii mają jakiekolwiek szanse na przetrwanie? I w jaki sposób chcą to osiągnąć? Według mnie (może się mylę) niestety nie mają – ani pomysłu, ani większej szansy.

Po pierwsze oferta (chodzi o jej rodzaj, nie ilość) jest dokładnie taka sama. Żadnych odstępstw, dodatków, nowatorskich rozwiązań w stosunku do oryginału. Wystarczy tylko spojrzeć na wygląd konkurentów:

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/05/11.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/05/11.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/2.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/2.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/3.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/3.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/7.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/7.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/4.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/4.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/5.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/5.png)

Aby się przekonać, iż nawet w tej kwestii twórcy nie pokusili się o chociaż namiastkę oryginalności. Wszystko niby ładnie, przejrzyście, schludnie ale…  już BYŁO! A przetarte ścieżki rzadko kiedy prowadzą do sukcesu. Z czasem przetrwają tylko najsilniejsi – czyli ci, którzy atrakcyjną ofertą i sprawnym marketingiem zbudują dookoła siebie aktywną społeczność.

Jedno pytanie nasuwa się zatem samo – Co zrobić aby wyróżnić się na tym rynku? Czym oprócz kolejnych zniżek można przyciągnąć użytkowników? Przecież zgodnie z założeniami grupowych zakupów oferta sama w sobie jest bezużyteczna, jeżeli nie zainteresuje odpowiedniej ilości chętnych.

Odpowiedzi na te pytania nie są oczywiście proste (w przeciwnym wypadku pewnie mielibyśmy cały szereg różnych rozwiązań).

Myślę, że jednym z pomysłów mogłoby być przerzucenie ryzyka „za małej ilości chętnych” z samych zainteresowanych na portal. Przykładowo: obecnie aby zjeść w danej restauracji taniej musi się zebrać 40 osób. Widząc 2 chętnych szkoda nawet naszego czasu na logowanie. Gdybym jednak nie zwracał na to uwagi chętnie skorzystałbym ze zniżki. Rozwiązanie na początku może wydawać się dość kontrowersyjne, nie mniej po pierwszym etapie „dopłacania do interesu” (gdy serwis zmuszony byłby dać zniżki 20 użytkownikom, przy limicie ustalonym z restauracją na 30) odpowiednia ilość zarejestrowanych mogłaby zapewnić z czasem opłacalność każdej transakcji. Co prawda trochę burzy to samą ideę zakupów grupowych nie mniej może w tym szaleństwie jest metoda?

A Wy macie jakieś pomysły dla twórców wymienionych tu serwisów? Coś, co ich wyróżni i przyciągnie właśnie Waszą uwagę?

PS. Oczywiście zawsze istnieje możliwość, że przynajmniej część z wymienionych serwisów jest w tych samych rękach. W rzeczywistości nie tworzy konkurencji lecz odstrasza tą potencjalną.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.