Hyperloop: szybki transport przyszłości może być darmowy? “Pociąg” free-to-play. Jak gra na smartfona!

Hyperloop: szybki transport przyszłości może być darmowy? “Pociąg” free-to-play. Jak gra na smartfona!30.05.2015 12:51
Zdjęcie pasażera pochodzi z serwisu shutterstock.com
Adam Bednarek

Hyperloop, projekt, za którym stoi Elon Musk, już od pierwszych chwil od zapowiedzi prezentował się niezwykle ciekawie. A to nie koniec niespodzianek!

Wielokrotnie pisaliśmy już o Hyperloop. Czym jest “transport przyszłości”?

Hyperloop to projekt superszybkiego systemu transportowego. W tunelach, z których dla zmniejszenia oporów aerodynamicznych wypompowano powietrze, mają na poduszce magnetycznej poruszać się pasażerskie (a docelowo również towarowe) kapsuły, pędzące z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku.

Nie dość, że szybko, to jeszcze tanio. Według pierwszych informacji, bilet na trasie Los Angeles - San Francisco kosztować ma… tylko 20 dolarów! Skąd tak niskie ceny?

Ogniwa pokrywające trasę Hyperloop nie tylko zapewnią zasilanie dla systemu transportu, ale też będą w stanie wygenerować nadwyżki energii, a zatem Hyperloop będzie przy okazji gigantyczną elektrownią słoneczną. Co z nią zrobić? To tylko mój skromny pomysł, ale zamiast banalnej odsprzedaży można byłoby wykorzystać ją np. do promowania drugiego biznesu Muska, tworząc sieć darmowych stacji ładowania dla samochodów Tesla.

Jedno jest pewne - twórcy projektu nie będą musieli zarabiać wyłącznie na sprzedaży biletów. Dlatego też zastanawiają się nad eksperymentalnym modelem ich dystrybucji. Kto jak kto, ale oni mogą sobie pozwolić na szaleństwa w tym temacie.

W grę wchodzi opcja znana z gier. Mowa tu o modelu free-to-play, gdzie sama gra, jak i jej podstawowe funkcje, dostępne są za darmo. Płacić można za dodatkowe bajery.

Co najważniejsze - można, ale nie trzeba.

Tak też może być w Hyperloop. Za samą podróż, np. poza godzinami szczytu, pasażerowie nie musieliby nic płacić. A w tych najbardziej zatłoczonych terminach bilety kosztowałyby i tak grosze. Ewentualnie płatne byłyby dodatki, na życzenie klienta.

Brzmi to wszystko niesamowicie, dlatego na razie nie nastawiałbym się, że ten scenariusz zostanie zrealizowany. Być może wychodzi ze mnie pesymista (realista?), ale na klawiaturę ciśnie się powiedzenie: zbyt piękne, żeby mogło być możliwe.

F2P w pociągu?!

Ale z drugiej strony - nie aż tak nieprawdopodobne. Swego czasu Łukasz opisywał, jak ma wyglądać podróż Hyperloop:

Podczas jazdy nie będzie możliwości przechadzania się po kapsule – pasażerowie będą podróżować w pozycji półleżącej, przypięci pasami do swoich foteli. Aby uniknąć poczucia zamknięcia w ciasnej przestrzeni, na ścianach kapsuł mają być wyświetlane piękne widoki, a uwagę pasażerów ma zajmować rozbudowany system rozrywki.

Do tego idealnie pasuje model z mikropłatnościami. Łatwo wyobrazić sobie, że pasażerowie płaciliby za różnorodne, zmieniające się krajobrazy albo rozrywkę umilającą i tak krótką podróż. Filmy, muzyka, gry - za to można “kasować” dodatkowe opłaty. Sprytne.

Model f2p teoretycznie jest przez grających nielubiany. Nie da się jednak ukryć, że mimo wszystko jest wygodny - to my decydujemy za co chcemy zapłacić. Gry oparte na mikrotransakcjach zarabiają miliony, czego nie można powiedzieć o wielu produkcjach, za które trzeba zapłacić pełną sumę od razu.

Niewykluczone więc, że Musk i jego ekipa nie będą ostatnimi, którzy zaczną naśladować gry z mikrotransakcjami. I nie jest to powód do smutków.

Coraz więcej ludzi gra w tytuły free-to-play i chce mieć wybór: to ja decyduję o tym, za co płacę. Dla twórców to wyzwanie, bo muszą przygotować dodatki, które zachęcają do kupna.

Jeżeli tak by to działało, to ja jestem za. Tylko najpierw niech uda się Hyperloop, by móc się zastanawiać, czy mikrotransakcje przyjmą się w innych branżach.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.