Jak będą wyglądały gry za 50 lat?

Jak będą wyglądały gry za 50 lat?13.04.2009 09:30
turbo
Szymon Adamus

Ostatnio dzięki cudownej powtarzalności telewizji mieliśmy okazję obejrzeć (który to już raz?) film Wyspa Michaela Bay'a. Poza Scarlett Johansson najbardziej moją uwagę przykuł beznadziejny product placement (w pełnej wiadomości znajdziecie film pokazujący "delikatne" reklamy). Na przykład wielki znaczek pierwszego Xboxa podczas wirtualnych wygibasów dwójki głównych bohaterów. Podobną wizję mieli twórcy filmu Turbo, z którego kadr widać powyżej.

Czy tak będą wyglądały gry za 20-50 lat?

Ostatnio dzięki cudownej powtarzalności telewizji mieliśmy okazję obejrzeć (który to już raz?) film Wyspa Michaela Bay'a. Poza Scarlett Johansson najbardziej moją uwagę przykuł beznadziejny product placement (w pełnej wiadomości znajdziecie film pokazujący "delikatne" reklamy). Na przykład wielki znaczek pierwszego Xboxa podczas wirtualnych wygibasów dwójki głównych bohaterów. Podobną wizję mieli twórcy filmu Turbo, z którego kadr widać powyżej.

Czy tak będą wyglądały gry za 20-50 lat?

Szanse na to są nawet całkiem spore. Mamy prymitywny rok 2009, a już teraz Nintendo zmusza fanów Wii do wstania z fotela i całkowitego oddania się zabawie. Technologia rozpoznawania ruchów ludzkiego ciała też doszła już do tego, że na przykład producenci płaskich telewizorów planują wprowadzić rozpoznawanie gestów jako dodatek do sterowania pilotem. Za kolejne 50 lat będzie to zapewne tak doskonałe, że klawiatura wyda się prymitywna... jeśli oczywiście producenci pójdą tą drogą. Czy gracze będą skłonni bawić się grami, które wymagają wcześniejszego treningu na siłowni?

Krótki film Turbo to w istocie praca magisterska Garreta T. Thomsona i Jarretta Lee Conwaya z USC School of Cinematic Arts. Wieje tandetą, ale przynajmniej ma ciekawe efekty specjalne (które zrobiła czteroosobowa ekipa z Ember Lab). Jest to też interesująca wizja tego co może stać się z wirtualnym sportem wraz z rozwojem technologii. Japonia przecież już dzisiaj uważa niektórych graczy za skarb narodowy. Co będzie za kilkadziesiąt lat?

Wielkimi krokami nadchodzą też takie filmy jak druga część kultowego już dzieła TRON, a także wirtualne harce Gerarda "Leonidasa" Butlera w Citizen Game (ciężko trochę ze zwiastunem tego filmu, ale znajdziecie go na przykład tutaj).

citizen-game
citizen-game

W tym wypadku mamy więcej fiction niż science bo w świecie przyszłości jedni ludzie potrafią kontrolować drugich by zabawiać się w masywnych strzelankach. Do tego (mam nadzieję) nie dojdzie, ale znów mamy motyw bardziej cielesnego sterowania bohaterem. Wydaje się, że dla twórców filmów fantastyczno naukowych jest już jasne, że w przyszłości nie będziemy siedzieli wygodnie na kanapie z padem czy myszką w ręku. Będzie trzeba się trochę poruszać.

Co Wy na to?

.

Na deser, by zejść na chwilę z przytłaczających tematów ludzkości za pół wieku, wspomniany na początku product placement w filmie The Island.

Michael Bay LOVES Product Placement (The Island)

Nie ma co. Zrobione stylowo i z klaaaasą.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.