Jaki wybrać telefon dla seniora?

Jaki wybrać telefon dla seniora?11.10.2017 15:04
Seniorzy zwykle nie radzą sobie ze smartfonami i potrzebują prostszych telefonów
Źródło zdjęć: © istockphoto.com/AnaBGD
Tomasz Karkuć

Starsze osoby często nie chcą lub po prostu nie umieją nauczyć się obsługi smartfonów, które zdominowały rynek telefonów komórkowych. Świetną alternatywą są jednak telefony dla seniorów, dostosowane nawet do potrzeb ludzi z wadami słuchu i wzorku. Przekonajcie się, czym powinien charakteryzować się dobry telefon dla seniora.

Telefon dla seniora – na co zwrócić uwagę?

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy w telefonach dla seniorów, są duże przyciski. Wielkość klawiszy ma istotne znaczenie nie tylko dlatego, że seniorzy zwykle gorzej widzą, bo w podeszłym wieku często dochodzą też problemy ze stawami, które powodują, że dłonie stają się odrętwiałe, nie do końca sprawne. Poza tym warto wybrać telefon dla seniora z klawiaturą wyspową – czyli taką, w której każdy przycisk jest wyraźnie oddzielony od innych. Dzięki niej starsza osoba nie naciśnie przypadkiem niewłaściwego klawisza telefonu.

Naszym zdaniem ten telefon dla seniora ma najłatwiejszą w obsłudze klawiaturę:

Również wyświetlacz w telefonie dla seniora powinien być spory. Ważniejsza jest jednak jego rozdzielczość, która powinna być jak najwyższa, i podświetlenie. Na dobrze podświetlonym wyświetlaczu seniorowi łatwiej będzie odczytać wiadomość SMS i wybrać właściwy numer z listy kontaktów telefonu. Mimo że większość telefonów dla starszych osób ma obecnie kolorowy wyświetlacz, to nawet urządzenie z czarno-białym ekranem nie będzie złym wyborem. Ale pod warunkiem, że taki wyświetlacz będzie mieć wysoki kontrast.

Ten telefon ma przyjazny seniorom ekran:

Telefon dla seniora – najważniejsze funkcje i akcesoria

W komórkach dla seniorów najważniejszą funkcję pełni przycisk "S.O.S.". Jeśli bliska wam starsza osoba źle się poczuje, wystarczy wciśnięcie tego klawisza, by telefon automatycznie zaczął łączyć się z przypisanymi do funkcji "S.O.S." numerami. Oczywiście najpierw należy je zapisać w pamięci telefonu i ustalić dla nich kolejność. Zwykle jako pierwszy wybór ustawia się numer alarmowy 112.

Funkcję "S.O.S." znajdziecie w tym telefonie dla seniora:

Ponieważ starsze osoby mogą nie najlepiej słyszeć, dedykowany dla nich telefon powinien mieć mocny głośnik. Niestety producenci telefonów dla seniorów rzadko informują o parametrach dźwiękowych swoich urządzeń. Możecie jednak zwracać uwagę na to, czy dany telefon dla seniora ma funkcję głośnomówiącą. Tryb głośnomówiący przyda się np. poza domem – w końcu osoby starsze przeważnie źle słyszą w dużym zgiełku.

W jednym ze sklepów trafiliśmy na solidny telefon dla seniora z funkcją głośnomówiącą:

Mimo że każdy telefon dla seniora ma blokadę przycisków, starsze osoby czasem o niej zapominają i przypadkiem dzwonią do losowo wybranych kontaktów lub łączą się z internetem, co nabija im słony rachunek. Dlatego świetnym rozwiązaniem są telefony dla seniorów z klapką, o złożeniu której nie da się zapomnieć. Każde zamknięcie klapy w telefonie skutecznie odcina dostęp do klawiatury. Zaletą składanych telefonów dla osób starszych jest też wyświetlacz, który zwykle jest trochę większy niż w standardowych urządzeniach.

Seniorom polecamy zwłaszcza ten telefon z klapką:

W telefonach dla seniorów znajdziecie też takie udogodnienia, jak aparat, radio czy latarka. Ponieważ te urządzenia mają być przede wszystkim praktyczne, w ich przypadku bardziej przydatna od aparatu może okazać się zwykła latarka. Zresztą aparaty w telefonach dla seniorów zwykle mają słabą rozdzielczość (do 2 Mpix).

Ile kosztuje telefon dla seniora? Ceny telefonów dla seniorów zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych. Większość dostępnych na rynku modeli kosztuje jednak od 100 do 200 zł. Natomiast za najlepsze telefony dla starszych osób możecie zapłacić ponad 300 zł. Oczywiście dotyczy to urządzeń kupowanych poza salonami operatorów komórkowych.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.