Jakie memy i tematy były najpopularniejsze na Facebooku w 2011 roku?

Jakie memy i tematy były najpopularniejsze na Facebooku w 2011 roku?08.12.2011 10:12
Wiosną Facebook zwariował na punkcie plankingu (Fot. Flickr/TheeErin/Lic. CC by-sa)
Michał Michał Wilmowski

Podsumowań ciąg dalszy. Facebook ogłosił, o czym najchętniej rozmawiali w tym roku użytkownicy serwisu i które memy zdobyły największą popularność.

Podsumowań ciąg dalszy. Facebook ogłosił, o czym najchętniej rozmawiali w tym roku użytkownicy serwisu i które memy zdobyły największą popularność.

W blogu Facebooka pojawiła się Memologia 2011, a w niej memy i tematy, z których większość miała znaczenie nie tylko w życiu użytkowników tego serwisu, ale które były też czymś powszechnym.

W przeciwieństwie do najpopularniejszych artykułów 2011 roku, na liście najpopularniejszych tematów królują wydarzenia, które miały znaczenie dla całego świata (choć oczywiście z naciskiem na Amerykę).

Trzy śmierci i królewskie wesele

Zdecydowanie najpopularniejszym tematem na Facebooku w 2011 roku była śmierć Osamy bin Ladena. Szefa Al-Kaidy Amerykanie dopadli wiosną w Pakistanie, po 10-letnim polowaniu. Obama znów okazał się jak Bush, tylko skuteczniejszy.

Drugie miejsce w rankingu – Packersi wygrywają Super Bowl – to kolejny dowód na to, że na Facebooku najwięcej jest Amerykanów. Podobnie zresztą jest z miejscem trzecim, głośnym procesem 25-letniej Casey Anthony oskarżonej o zamordowanie córeczki. Kobietę, której groziła nawet kara śmierci, uniewinniono.

Na czwartym miejscu znalazł się Charlie Sheen - w tym roku zaszalał do tego stopnia, że stracił rolę w uwielbianym przez Amerykanów serialu "Dwóch i pół". I to mimo że była to jedna z głównych ról! Ashton Kutcher okazał się całkiem przyzwoitym zastępstwem, ale aż takiego zainteresowania na Facebooku nie wzbudził.

Piątym najpopularniejszym tematem na Facebooku była śmierć Steve'a Jobsa, a szóstym królewskie wesele brytyjskiego księcia Williama i zwykłej dziewczyny Kate Middleton. Na siódmym miejscu kolejna wstrząsająca śmierć – brytyjskiej wokalistki Amy Winehouse. Gwiazda dołączyła do "klubu 27", czyli grona muzyków zmarłych w wieku 27 lat.

Ósme miejsce zajęła premiera "Call of Duty: Modern Warfare 3", a dziewiąte wojna jak najbardziej prawdziwa – militarna operacja w Libii. Zestawienie zamyka huragan Irene, który nieźle wystraszył nowojorczyków pod koniec sierpnia.

Planking

Największy szał na planking był w maju, a zaczął się od tego, że syn premiera Nowej Zelandii Johna Keya wrzucił na Facebooka swoje zdjęcie podczas plankingu w salonie. Z tyłu stał dumny tata.

Nie wszyscy, którzy dali się porwać plankingowi, wybierali bezpieczne miejsca. W Australii zginął mężczyzna, ponieważ spadł z poręczy balkonu po tym, jak próbował tam uprawiać planking.

Jak należy traktować takich mistrzów, pokazał Dwight w pierwszym odcinku 8. sezonu "The Office". Na szczęście we wrześniu, kiedy to ten odcinek miał premierę, szał na planking w zasadzie już się kończył.

Co znaczą te dziwne skróty?

Jeśli macie anglojęzycznych znajomych na Facebooku, zapewne zauważyliście nowe skróty – LMS i TBH. Oba pojawiły się na początku 2011 roku, oba zdobywają coraz większą popularność. LMS to "like my status", a TBH oznacza "to be honest". Niektórzy potrafią stworzyć zdanie złożone niemal wyłącznie z tych skrótów.

Fot. Facebook
Fot. Facebook

LMS i TBH początkowo dziwiły użytkowników Facebooka do tego stopnia, że ci szukali w Sieci odpowiedzi na pytanie, co to znaczy. I nie dostawali odpowiedzi. Dziś już nawet z Urban Dictionary można się dowiedzieć, że LMS to skrót używany na Facebooku.

Jak widzicie, użytkownicy najbardziej znanego serwisu społecznościowego świata w 2011 roku stworzyli swój mały świat, różny od światów w innych tego typu miejscach. Co ciekawe, na Facebooku popularniejsze są poważniejsze tematy niż na Twitterze, gdzie ludzi interesują głównie celebryci i sport.

Źródło: ReadWriteWeb

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.