Najpopularniejsze klipy roku w YouTube

W oficjalnym blogu Google pojawiło się zestawienie najpopularniejszych klipów wideo oglądanych w YouTube przez ostatnie dwanaście miesięcy. Pierwsze miejsce zajął występ Susan Boyle podczas programu "Britain's Got Talent". Wszystkie kopie obejrzało ponad 120 milionów ludzi.

Najpopularniejsze klipy roku w YouTube
Andrzej Biernacki

16.12.2009 13:09

W oficjalnym blogu Google pojawiło się zestawienie najpopularniejszych klipów wideo oglądanych w YouTube przez ostatnie dwanaście miesięcy. Pierwsze miejsce zajął występ Susan Boyle podczas programu "Britain's Got Talent". Wszystkie kopie obejrzało ponad 120 milionów ludzi.

Przypomnijmy to wideo:

Na drugim miejscu uplasował się sfilmowany przez swojego ojca, znieczulony po wizycie u dentysty David (prawie 40 milionów odsłon):

David After Dentist

Najniższe miejsce na podium przypadło kultowemu weselnemu tańcowi (33 miliony):

JK Wedding Entrance Dance

Dalej znalazł się trailer filmu "Saga Zmierzch: Księżyc w nowiu" i słynne bobasy reklamujące wodę Evian. Wszystkie klipy, które trafiły do pierwszej piątki miały charakter typowo rozrywkowy - muzyczny, filmowy czy humorystyczny.

W wyszukiwarce królowali Christian Bale (luty), Susan Boyle (kwiecień), Michael Jackson (czerwiec i lipiec), Kanye West (wrzesień) i Tiger Woods (grudzień). Większość tych zapytań była powiązana z najświeższymi wydarzeniami na świecie. Dotyczyła głównie show-biznesu i mniejszych lub większych afer z udziałem gwiazd.

Na tym tle trochę lepiej wypadli użytkownicy Twittera. Wśród najczęstszych tagów znalazły się takie jak #iranelection czy #swineflu. Nie zabrakło również geekowego #sxsw, kojarzonego z popularną konferencją branży multimedialnej.

W tematycznych rankingach nie było zaskoczenia. Prym wiedli Boyle, Jackson, Bale, a nawet Chuck Norris ;). Dyskusje o filmach koncentrowały się na "Harrym Potterze" i "Sadze Zmierzch". Wśród audycji telewizyjnych na czoło wysunął się "American Idol".

Oba zestawienia pokazały wyraźnie, że współczesne serwisy społecznościowe mają typowo rozrywkowy charakter. W przypadku YouTube nie jest to zaskoczeniem. Po Twitterze spodziewałem się jednak czegoś więcej :).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.