Kiedy ostatnio korzystaliście z GG? No właśnie, ja też nie pamiętam

Kiedy ostatnio korzystaliście z GG? No właśnie, ja też nie pamiętam29.01.2014 12:34
Logo GG
Marta Wawrzyn

Wirtualne Media analizują dziś, jak spadała popularność komunikatora ze słoneczkiem. Niby GG wciąż ma ponad 4 mln użytkowników, czyli całkiem sporo. Ale już za rok może się okazać, że została zaledwie garstka, bo wszyscy przenieśli się na Facebooka.

Podczas gdy na świecie zaczyna się mówić o początku końca Facebooka, u nas ten serwis wygrywa ze wszystkim. Nie jest odkryciem Ameryki stwierdzenie, że wśród zmiażdżonych znajduje się GG. Ale już dokładne liczby są całkiem ciekawe.

Spada – i to jak!

Wirtualne Media podają dane Gemiusa z dwóch ostatnich lat. Wyraźnie widać, że jeszcze w 2012 roku wydawało się, iż nic nie zagraża popularności GG. Liczba użytkowników rosła, by w grudniu osiągnąć rekord – 6,7 mln. Spadać zaczęła w 2013 roku. W listopadzie tego roku z GG korzystało już tylko 4,2 mln Polaków.

Spadki widać też w liczbie uruchamianych aplikacji – z miesiąca na miesiąc coraz mniej osób w ogóle odpala GG na swoich komputerach. Tomasz Jażdżyński, szef GG Network, przyznaje, że owszem, maleje popularność wersji desktopowej komunikatora, ale za to wersja mobilna ma się świetnie. "Według naszej oceny wśród lokalnych usługodawców jesteśmy bezwzględnym liderem na rynku mobilnym. Każdego miesiąca GG jest uruchamiane na ponad milionie telefonów, z których przeważająca większość to tzw. smartfony" – mówi w Wirtualnych Mediach.

Po co nam GG, skoro wszyscy jesteśmy na Fejsie?

Eksperci Wirtualnych Mediów sugerują, że GG skończy tak jak Nasza Klasa, czyli będzie dogorywać, miażdżone coraz bardziej przez Facebooka. I nie można się z tym nie zgodzić. Pamiętacie, kiedy ostatnio korzystaliście z GG? Ja chyba właśnie w 2012 roku. Ale szczerze mówiąc, nie pamiętam (znam za to wciąż na pamięć swój numer - i nic dziwnego, w końcu służył mi latami).

Teraz do szczęścia wystarczy mi czat Facebooka i wiadomości prywatne na Twitterze. Jednych znajomych mam tu, drugich tam, obie aplikacje mam non stop otwarte, zazwyczaj na kilku urządzeniach naraz. Na Fejsie szef przysyła mi uwagi na temat tekstów, koleżanka pisze, że spóźni się na spotkanie, ktoś zaprasza mnie na imprezę, ktoś proponuje współpracę. Wszyscy na Fejsie są i wszyscy spędzają tam większość doby, dlaczego więc miałabym chcieć się z kimkolwiek kontaktować w inny sposób?

Oczywiście za kilka lat może się okazać, że czasy Facebooka w Polsce też się już kończą i osób poniżej 20. roku życia po prostu tam nie ma. Trzeba będzie znaleźć inny sposób na utrzymywanie z nimi kontaktów. Ale to nie będzie już GG. GG przespało moment, kiedy mogło wykorzystać zachodzące zmiany (ot, choćby boom na smartfony) do swoich celów, i już się raczej nie odnajdzie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.