Kindle Paperwhite – nowy czytnik Amazonu ma podświetlany ekran!

Kindle Paperwhite – nowy czytnik Amazonu ma podświetlany ekran!07.09.2012 09:00
CEO Amazonu, Jeff Bezos, prezentuje nowy czytnik Kindle Paperwhite (Fot. NYDailyNews.com)

W Los Angeles dobiegła końca konferencja Amazonu, na której Jeff Bezos oprócz m.in. Kindle’a Fire HD zaprezentował nowy model najpopularniejszego czytnika e-booków na świecie. Przy okazji Jeff wyjaśnił, skąd wzięła się umiarkowana cena nowego czytnika, i zdradził, na czym zarabia Amazon.

W Los Angeles dobiegła końca konferencja Amazonu, na której Jeff Bezos oprócz m.in. Kindle’a Fire HD zaprezentował nowy model najpopularniejszego czytnika e-booków na świecie. Przy okazji Jeff wyjaśnił, skąd wzięła się umiarkowana cena nowego czytnika, i zdradził, na czym zarabia Amazon.

Czytniki e-booków, mimo swoich oczywistych zalet, nie są doskonałe - po zapadnięciu zmroku, podobnie jak papierowe książki, wymagają zewnętrznego źródła światła. Z problemem próbowano sobie radzić, oferując różnego rodzaju etui z diodowym oświetleniem albo doczepiane do czytników miniaturowe lampki, jednak był to tylko półśrodek.

Zaprezentowany w Los Angeles Kindle piątej generacji - Paperwhite - rozwiązuje ten problem i ma długo wyczekiwaną funkcję podświetlania ekranu, choć precyzyjniejsze będzie tu słowo „oświetlanie”. Światło jest skierowane na ekran i w przeciwieństwie do np. tabletów nie świeci spod niego prosto w oczy.

Nazwa zobowiązuje i, podobnie jak w reklamie proszku do prania, biel Kindle’a będzie jeszcze bielsza, co zdaniem Bezosa skutkuje poprawą kontrastu o 25 proc. Wzrosła również rozdzielczość 6-calowego, dotykowego ekranu – Kindle Paperwhite oferuje 212 pikseli na cal (Kindle Touch – 167 PPI), czyli 1024 × 768. Czytnik jest przy tym lekki i smukły. Przy wadze 225 gramów ma 9,1 mm grubości.

Bielsza biel nowego Kindle'a (Fot. The Verge)
Bielsza biel nowego Kindle'a (Fot. The Verge)

Mimo niewielkich gabarytów i podświetlania akumulator Paperwhite’a ma wystarczyć na 8 tygodni korzystania z urządzenia. Brzmi nieźle, ale trzeba poczekać na testy weryfikujące, jak bardzo czytanie w nocy skróci czas pracy gadżetu.

Nowy czytnik będzie oferowany w dwóch wersjach – model z WiFi będzie kosztował 119, a z dodatkowym modułem 3G 179 dol. Za urządzenia bez reklam zapłacimy dodatkowo 20 dolarów więcej, a nowe czytniki trafią na amerykański rynek 1 października.

Jak wspomniałem na początku, Jeff Bezos wyjaśnił również, czemu zawdzięczamy stosunkowo niskie ceny czytników. Zasada jest prosta: jak głosił jeden ze slajdów, Amazon chce zarabiać nie wtedy, gdy klienci kupują jego urządzenia, ale gdy ich używają.

Amazon podsumowuje swój model biznesowy (Fot. The Verge)
Amazon podsumowuje swój model biznesowy (Fot. The Verge)
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.