Klientka Tepsy kontra Netia, czyli popis masowej niekompetencji

Klientka Tepsy kontra Netia, czyli popis masowej niekompetencji13.12.2010 14:47
Internet (Fot. Flickr/James Cridland/Lic. CC by)
Przemysław Muszyński

Niektórzy z Was pamiętają zapewne, jak w wakacje relacjonowałem swoje przygody z Netią. Teraz okazało się, że tego rodzaju problemy nie są tylko domeną prowincji, ale także samej Warszawy ;).

Niektórzy z Was pamiętają zapewne, jak w wakacje relacjonowałem swoje przygody z Netią. Teraz okazało się, że tego rodzaju problemy nie są tylko domeną prowincji, ale także samej Warszawy ;).

Teraz Warszawa

Jako że termin wygaśnięcia umowy zbliżał się, znajoma postanowiła zmienić dostawcę na Netię - mimo że ją ostrzegałem. Powód decyzji był prosty: Tepsa nie miała w umowie żadnych sensownych ofert dla jednoosobowych firm. Netia: przeciwnie.

15 listopada moja znajoma miała otrzymać modem, a 16.11 SMS z hasłem aktywacyjnym. Było to kluczowe, gdyż również 15 listopada kończyła się umowa z TP. Oczywiście znajoma brała pod uwagę fakt, że dostawa może się opóźnić.

TP się nie zgadza

Gdy modem nie przyszedł umówionego dnia, zadzwoniła do Netii. Nie spodziewała się natomiast, że usłyszy: TP SA nie wyraziła zgody na uruchomienie Internetu z prędkością 20 Mb/s. Możemy zaoferować 10 Mb/s za tę samą cenę.

Na pytanie: „Dlaczego dowiaduję się o tym dopiero teraz?”, oczywiście nikt nie był w stanie odpowiedzieć. Koleżanka dowiedziała się, że musi wyrazić zgodę na zmianę. Tepsa miała na odpowiedź równe 5 dni roboczych. Zgodziła się.

23 listopada: Koleżanka jeszcze raz dzwoni do Netii, by zapytać się, jak sprawy stoją, bo Sieci nadal nie ma. Dowiaduje się, że powinna się cieszyć, bo już dziś (8 dni po poprzednim telefonie) wysłali informację do TP. Za 5 dni roboczych będzie miała Internet.

26 listopada: Znajoma otrzymuje modem. Usługa dostępu do Sieci nie jest świadczona.

Netia daje ciała

30 listopada: Znajoma dzwoni do Netii i TP SA, żeby dowiedzieć się, co się dzieje. Od tej drugiej firmy dowiaduje się, że 23 listopada wpłynął do niej wniosek Netii dotyczący świadczenia usług. Ponownie został on odrzucony ze względu na uchybienia natury prawnej (Netia nie dostarczyła wszystkich dokumentów).

29 listopada Netia wysłała korektę. Tepsa miała czas do 8 grudnia na udzielenie odpowiedzi.

8 grudnia. Dziewczyna dalej nie ma Sieci.

Prawdę mówiąc, poprzednio myślałem, że to tylko mój problem. Wiadomo: Podkarpacie, prawie same Bieszczady, Polska B, wilki zimą pod okna podchodzą... Jak się okazuje, współrzędne geograficzne nie mają tu nic do rzeczy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.