Koniec reklam z dźwiękiem i uciekających krzyżyków? IAB cywilizuje dzicz

Koniec reklam z dźwiękiem i uciekających krzyżyków? IAB cywilizuje dzicz09.06.2010 13:49
Przemysław Muszyński

Dźwięk jedynie na życzenie klienta, jednakowo oznaczone i obowiązkowe miejsce wyłączające na ogłoszeniach intruzywnych czy też wyznaczony rozmiar i ciężar ogłoszeń – to kilka elementów, które ma uregulować nowy standard reklam. Dokument wejdzie w życie we wrześniu.

Dźwięk jedynie na życzenie klienta, jednakowo oznaczone i obowiązkowe miejsce wyłączające na ogłoszeniach intruzywnych czy też wyznaczony rozmiar i ciężar ogłoszeń – to kilka elementów, które ma uregulować nowy standard reklam. Dokument wejdzie w życie we wrześniu.

Powiedzmy sobie szczerze: internetowe reklamy to prawdziwy dziki zachód. Zwłaszcza w Polsce. Wyją, zasłaniają strony, atakują obrazem i dźwiękiem. O ile odwiedzając serwisy anglojęzyczne jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby dana strona była zasłaniana w całości superbannerem nie dającym się wyłączyć lub nagle zaczynała śpiewać głosem bardziej gromkim, niż lider Sabatonu o zaletach nowych środków czystości. Wygląda na to, że sytuacja nieco się zmieni już we wrześniu.

Na początku roku szkolnego w życie wejść ma standard reklam internetowych IAB Polska, stowarzyszenia zrzeszającego portale , sieci i agencje reklamowe. Dokument ma regulować zasady emisji ogłoszeń w sieci. Wszystko to oczywiście w celu ułatwienia życia ich zleceniodawcom i wydawcom, jednak także szary user również skorzysta. W dokumencie uregulowane zostaną między innymi zasady emisji reklam intruzywnych, czyli przeszkadzających w oglądaniu stron.

Zmiany w pierwszej kolejności dotyczyć mają reklam dźwiękowych i wideo. IAB planuje narzucić maksymalną długość filmów reklamowych. Ta wynosić ma nie więcej, niż 30 sekund. Każda kreacja tego typu musi mieć też przyciski Stop oraz Mute (wycisz). Co więcej: dźwięk nie może być uruchamiany automatycznie, a wyłącznie przez klikającego w reklamę użytkownika. Reklamy filmowe nadal mogą uruchamiać się w chwili wejścia na stronę, jednak muszą mieć wyciszony dźwięk. Do tego wideo nie może „ważyć” więcej niż jeden megabajt.

Klasyczne treści graficzne mają być natomiast obowiązkowo wyposażone w „zamykacz”. Ten musi mieć wygląd dostosowany do standardu. Musi być klikalny, wyposażony w krzyżyk oraz komunikat „Zamknij” widoczny przez cały czas. Krzyżyk musi mieć rozmiar minimum 14 x 14 punktów natomiast sam napis: 12 punktów. „Zamykacz” musi znajdować się w prawym, górnym rogu.

Regulacjom poddano też komunikaty bannerowe, wyznaczając najpopularniejsze w Polsce formy tego typu reklam, podając ich maksymalne wagomiary. Jak podkreśla IAB rozwiązanie oparte jest na zachodnich standardach, dzięki czemu pochodzące z innych krajów treści mają nie wymagać żadnego rodzaju przeróbek przed emisją.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.