Polscy internauci zbuntują się przeciwko banerom z dźwiękiem?

Autor bloga Różowy Kubek rozpoczął akcję "STOP reklamom z dźwiękiem". Całkiem słusznie zwrócił uwagę na to, że hałaśliwe banery skutecznie odstraszają potencjalnych klientów.

Fot. SXC
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Autor bloga Różowy Kubek rozpoczął akcję "STOP reklamom z dźwiękiem". Całkiem słusznie zwrócił uwagę na to, że hałaśliwe banery skutecznie odstraszają potencjalnych klientów.

Na pierwszy rzut oka akcja jest trochę bez sensu. Metod na usuwanie reklam w przeglądarkach jest co najmniej kilka. Stosuje je wielu bardziej zaawansowanych użytkowników sieci.

Moim zdaniem inicjatywa ma jednak znaczenie. Być może uświadomi specom od marketingu sieciowego, że nadmiernie inwazyjne reklamy nie tylko są nieskuteczne. Prowadzą także do zwiększenia odsetka osób, które takie treści aktywnie blokują.

W Różowym Kubku przeczytałem:

Trzeba mieć naprawdę oporną psychikę, bym sądzić, że reklamy z dźwiękiem przyprowadzą klientów. Może to i generuje uwagę i kliki, ale podoby efekt można by osiągnąć lejąc klientów po ryju jak tylko wejdą do sklepu czy salonu.

Lepiej tego ująć się nie dało ;). Od dźwiękowych banerów gorsze są chyba tylko tak zwane interstitiale - specjalne strony wyświetlane internautom przed załadowaniem właściwego serwisu.

W Polsce z upodobaniem stosuje je na przykład Filmweb. Jakie mogą być tego skutki przekonali się ostatnio redaktorzy TechCruncha. Zostali zhakowani za opublikowanie interstitiala ;).

Źródło: Różowy Kubek

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.