LED Light Bulb Speaker: żarówka z głośnikiem Bluetooth, czyli Sony, jakie lubię

LED Light Bulb Speaker: żarówka z głośnikiem Bluetooth, czyli Sony, jakie lubię13.05.2015 17:43
Sony LED Light Bulb Speaker

Już 23 maja Sony wprowadzi na rynek żarówkę LED Light Bulb Speaker, czyli źródło światła połączone z bezprzewodowym głośnikiem. Tylko czy japońska firma nie przesadziła z ceną?

Żarówki to nie tylko źródło światła!

Żarówki, które z racji lepszego określenia nazywa się czasem inteligentnymi, nie są rynkową nowością. Możliwości, jakie daje technologia LED, połączone z łącznością bezprzewodową już od kilku lat wykorzystują twórcy takich gadżetów, jak LIFX czy LuMini.

Do producentów takiego sprzętu postanowiła dołączyć firma Sony, która już 23 maja wprowadzi na japoński rynek żarówkę o nazwie LED Light Bulb Speaker. Jak sugeruje nazwa, będzie to połączenie źródła światła z bezprzewodowym głośnikiem.

Urządzenie ze standardowym gwintem E26 zostało wyposażone diody o jasności 360 lumenów i 2-watowy głośnik oraz w moduł Bluetooth i NFC. Dzięki nim, po sparowaniu ze smartfonem (iOS i Android) można, za sprawą dedykowanej aplikacji, sterować zarówno oświetleniem, jak i muzyką. Czyli, oceniając całość bez emocji, nic szczególnie odkrywczego, bo podobne urządzenia są na rynku od lat.

Producent podkreśla, że żarówkę zaprojektowano tak, by wyeliminować nierównomierność oświetlenia, wynikającą z umieszczenia wewnątrz głośnika, a sama żarówka ma znaleźć zastosowanie tam, gdzie umieszczenie tradycyjnych głośników może być trudne. Na reklamujących produkt zdjęciach widać ją jednak w zwykłych wnętrzach domów, co wydaje się trochę zaburzać spójność przekazu.

Kibicuję Sony

Nie ukrywam, że – mimo pewnej wtórności - podoba mi się ten pomysł. A jednocześnie podoba mi się, że jego realizacji podjęło się Sony. Mam do tej firmy jakąś słabość, bo w czasach mojego odległego dzieciństwa była synonimem solidnego sprzętu, zaprojektowanego tak, by bez usterek działać przez długie lata. To jednak było dawno, podobnie jak dawno minęły czasy, gdy projektowane przez Hartmuta Esslingera produkty Sony stanowiły inspirację dla Steve’a Jobsa.

Współcześnie Sony, mimo swojej wielkości i znaczenia traci na kolejnych rynkach, wygryzane z segmentu laptopów czy smartfonów przez sprawniejszych konkurentów. Informacja o pojawieniu się żarówki z głośnikiem jest trochę na przekór doniesieniom o problemach japońskiej firmy i pokazuje jej ciekawsze oblicze i chęć poszukiwania nowych, rynkowych nisz.

LED電球スピーカー コンセプトムービー - LED Bulb Speaker

Gdzie ta innowacja?

Problem polega na tym, że nawet w tym przypadku Sony jest mało innowacyjne. Żarówka wygląda nieźle, ale… mali i duzi producenci zaoferowali takie produkty znacznie wcześniej – wystarczy wspomnieć choćby opracowany przez OSRAM model MusicLites czy znaną z Kickstartera AirBulb.

Nie podoba mi się za również zaproponowana przez Sony cena, wynosząca około 200 dolarów. Zdecydowanie trudno nazwać ją przystępną, zwłaszcza, gdy zestawimy ją ze zdecydowanie tańszymi propozycjami konkurencji. Z czego wynika?

Z udostępnionych na razie informacji trudno to wywnioskować, więc pozostaje wierzyć, że może – przynajmniej częściowo – uzasadni ją ponadprzeciętna trwałość i jakość wykonania. Czy to wystarczy, by klienci skusili się na żarówkę kosztującą, w przeliczeniu, ponad 700 złotych? Życzę Sony dobrze, ale mam wątpliwości.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.