LG G Watch R już w Polsce. Udane połączenie technologii i designu

LG G Watch R już w Polsce. Udane połączenie technologii i designu18.12.2014 17:59

Podobno zegarek to jedyna biżuteria, jaką wypada nosić mężczyźnie. Opinie na ten temat będą zapewne podzielone, ale myślę, że debiutującego w Polsce smartwatcha LG większość z nas założyłaby na rękę bez większego oporu. To pierwsze tak udane połączenie wyglądu i możliwości!

Najładniejsze smartwatche

Pod adresem smartwatchy często pada wiele zarzutów, dotyczących ich wyglądu i funkcjonalności. Jednym z najczęstszych jest nieciekawy wygląd, o czym wspominał niedawno Adam. Z drugiej strony inteligentne zegarki o niebanalnym albo klasycznym wzornictwie często nie grzeszą nadmiarem funkcji (ciekawe przykłady znajdziecie w artykule „Zachwycające, gustowne, niezwykłe. 9 najładniejszych smartwatchy”).

Rozwiązanie tego problemu, smartwatch LG G Watch R, debiutuje właśnie w Polsce. Gusta bywają różne, ale gdybym potrzebował smartwatcha i byłbym gotów wydać na niego całkiem niemałą sumę, to zegarek LG z pewnością znalazłby się na krótkiej liście interesujących modeli. Co w nim niezwykłego?

Okrągły ekran

Zacznijmy od tego, co widać na pierwszy rzut oka, czyli od kształtu. Koreański producent zamknął swoją elektronikę w obudowie, całkiem nieźle naśladującej kopertę klasycznego zegarka. Złudzenie to można wzmocnić, wyświetlając na ekranie zupełnie normalny cyferblat przez co zegarek przy pobieżnym rzuceniu okiem będzie wyglądał jak kwintesencja klasyki.

Ważną kwestią jest tu wyświetlacz. Pamiętam wrażenie, jakie wiele lat temu zrobił na mnie telefon Motorola Aura, wyróżniający się kunsztowną i zwracającą uwagę obudową. Jego specyfikacja techniczna była – nawet jak na 2008 rok – raczej przeciętna, z jednym, istotnym wyjątkiem, którym był okrągły ekran o dużej gęstości pikseli.

AURA by Motorola

Wyglądało to niesamowicie i chyba nawet lepiej, niż we współczesnym smartwatchu Motoroli, gdzie wrażenie robione przez okrągły wyświetlacz psuje czarny pasek na dole ekranu.

LG G Watch R - specyfikacja

Smartwatch LG nie ma tej wady. Jego okrągły, 1,3-calowy i dotykowy wyświetlacz P-OLED ma rozdzielczość 320 na 320 pikseli, co daje bardzo przyzwoitą wartość 348 PPI. W wykonanej ze stali, wodoodpornej (norma IP67) kopercie znalazło się miejsce dla układu Snapdragon 400, 512MB pamięci RAM oraz 4GB pamięci dla użytkownika, a także dla akumulatora o pojemności 410mAh.

Specyfikację zegarka uzupełnia kilka sensorów. Obok żyroskopu, kompasu, akcelerometru i barometru znalazło się w nim miejsce na pulsometr. Całość pracuje pod kontrolą Androida Wear i współpracuje ze smartfonami z Androidem co najmniej 4.3.

Mimo rozpoczęcia sprzedaży, polscy użytkownicy wciąż jeszcze muszą poczekać m.in. na obsługę komend w ojczystym języku. Na razie wywołany do odpowiedzi komendą „OK Google” nie zrozumie polskiego.

LG G Watch R – cena

Mimo tej niedogodności sprzęt LG wydaje się wśród dostępnych na naszym rynku smartwatchy zupełnie nową jakością. LG postawiło nie tylko na możliwości, ale i na design i wydaje mi się, ze jest to krok we właściwym kierunku.

Zegarek wyróżnia się zarówno na tle chińskich wynalazków, sprzedawanych przez polskie firmy pod własnymi markami, jak i na tle konkurencyjnych produktów znanych firm. Niestety, połączenie technologii i niebanalnego wzornictwa nie jest tanie. W sklepie internetowym RTV Euro AGD zamawiając ten zegarek trzeba liczyć się z wydatkiem 1099 złotych.

Smartwatch smartwatchowi nierówny

Warto w tym miejscu zastanowić się nad zmianami, jakie zachodzą w ofercie smartwatchy. Początkowo liczyła się tylko jedna cecha – funkcjonalność, a wygląd zepchnięto na dalszy plan. Kwintesencją takiego podejścia wydaje się m.in. pierwszy model Pebble, od którego zaczęła się moda na tę kategorię gadżetów (były wcześniej, ale to ten model spotkał się z powszechnym zainteresowaniem).

Pierwsze smartwatche dużych producentów również były wierne tym założeniom – być może komuś się podobają, ale budziły zainteresowanie przede wszystkim funkcjami, a nie wyglądem. Mijający rok to jednak czas, gdy ze względu na zróżnicowanie tak naprawdę trudno mówić o smartwatchach jako o jednej grupie urządzeń.

Wrzucanie do jednego worka najtańszych, chińskich (czyli m.in. polskich) zegarków, sprzętu sportowego i designerskich gadżetów z wyższej półki sprawia, że porównywane są nieraz urządzenia, które tak naprawdę nie są dla siebie żadną konkurencją.

Z drugiej strony smartwatch przeszedł w tym roku tę samą drogę, co wcześniej tablet.

Przestał być atrybutem geeków i wielbicieli technologii, a stał się powszechnie dostępnym gadżetem, na który – wybierając tańszy, prostszy model - może sobie pozwolić niemal każdy, kto ma taką potrzebę. LG wydaje się dostrzegać te zmiany i stara się umieścić swój zegarek na nieco wyższej półce.

Dobra specyfikacja czy jakość wykonania to w tym przypadku zbyt mało i nic dziwnego, że koreańska firma postanowiła modelem LG G Watch R powalczyć o uznanie klientów również wzornictwem i detalami, jak choćby pasek z cielęcej skóry. Moim zdaniem to krok we właściwym kierunku. A co Wy o tym sądzicie? Jak się Wam podoba ten smartwatch?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.