Lubisz jakąś stronę na Facebooku? Dostaniesz dodatkowe reklamy!

Lubisz jakąś stronę na Facebooku? Dostaniesz dodatkowe reklamy!16.04.2012 17:30
Lubiane strony zaproponują nam na Facebooku promocje i rabaty

Facebook uruchomił Oferty. To nowa forma reklam, które serwis umieści tam, gdzie się ich nie spodziewamy – wśród aktualności. Nowa usługa to zarazem wyzwanie rzucone Grouponowi. Nowe reklamy mają informować o ograniczonych czasowo, atrakcyjnych promocjach.

Facebook uruchomił Oferty. To nowa forma reklam, które serwis umieści tam, gdzie się ich nie spodziewamy – wśród aktualności. Nowa usługa to zarazem wyzwanie rzucone Grouponowi. Nowe reklamy mają informować o ograniczonych czasowo, atrakcyjnych promocjach.

Co irytuje bardziej niż przesyt reklam? W moim przypadku są to wiadomości wysyłane przez przelotnie poznane osoby, które wykorzystując fakt, że gdzieś dawno temu zamieniliśmy kilka słów, próbują wcisnąć swoją ofertę.

Podobny mechanizm wykorzystuje Facebook. Uruchomiona przez serwis nowa usługa zakłada przesyłanie reklam przez strony, które kiedyś polubiliśmy. Serwis wychodzi z założenia, że kojarząc jakąś markę i w jakimś stopniu identyfikując się z nią, będziemy bardziej skłonni kliknąć w reklamę.

Oferty nie mają być jednak zwykłymi reklamami - wiadomości wysyłane przez lubiane przez użytkownika strony mają zawierać kupony, rabaty czy ograniczone czasowo promocje.

Po kliknięciu linku Uzyskaj ofertę na adres użytkownika zostanie przesłany mail potwierdzający uzyskanie rabatu. Należy go wydrukować, a następnie zgłosić się z wydrukiem w sklepie, punkcie usługowym czy restauracji.

Zastanawiam się jednak, czy Facebook nie podcina gałęzi, na której siedzi. Reklamy – nawet te z kuponami promocyjnymi – zazwyczaj nie są mile widziane. Jeśli administratorzy lubianych stron zaczną nadużywać nowej opcji, może się nagle okazać, że liczba fanów różnych marek zacznie maleć, a internauci dwa razy zastanowią się, zanim kolejny raz klikną Lubię to!

Z drugiej strony rozsądnie rozsyłane, atrakcyjne oferty mogą być strzałem w dziesiątkę. To, czy nowa usługa wzbudzi entuzjazm, czy niechęć internautów, zależy zatem przede wszystkim od administratorów stron na Facebooku.

Dla zainteresowanych Ofertami Facebook uruchomił stronę zawierającą informacje na temat nowej usługi.

Źródło: PC World

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.