Internauci wycenią reklamy na Diggu

Internauci wycenią reklamy na Diggu05.06.2009 15:00
digg
digg
Gniewomir Świechowski

Pierwowzór polskiego Wykopu wprowadzi nietypowy system wyceny reklam. Im bardziej reklama spodoba się użytkownikom serwisu tym mniej zapłaci za nią reklamodawca. Nieciekawe reklamy będą droższe.

Digg z różnym skutkiem szuka sposobu, aby zarobić na swojej działalności pieniądze. Najpierw korzystał z sieci reklamowych, potem zaczął bezpośrednio kontaktować się z reklamodawcami, a teraz uzupełnił to ciekawą koncepcją, która uzależnia cenę reklamy od reakcji użytkowników serwisu.

Pierwowzór polskiego Wykopu wprowadzi nietypowy system wyceny reklam. Im bardziej reklama spodoba się użytkownikom serwisu tym mniej zapłaci za nią reklamodawca. Nieciekawe reklamy będą droższe.

Digg z różnym skutkiem szuka sposobu, aby zarobić na swojej działalności pieniądze. Najpierw korzystał z sieci reklamowych, potem zaczął bezpośrednio kontaktować się z reklamodawcami, a teraz uzupełnił to ciekawą koncepcją, która uzależnia cenę reklamy od reakcji użytkowników serwisu.

Zasada jest prosta. Gdy internauci "wykopują" reklamę na Diggu cena za każde kliknięcie w reklamę spada, a reklama pozostaje dłużej na stronie głównej serwisu. W przeciwnym wypadku ją zakopują, a reklamodawca płaci większą stawkę za każde kliknięcie. Tak jak na polskim Wykopie, reklamy na Diggu mają bardziej przypominać linki dodane przez internautów, choć będą oczywiście oznaczone jako treści sponsorowane.

Nie wiadomo jak na to zareagują użytkownicy Digga, znani z agresywnego podejścia w stosunku do reklam. Niektórzy komentatorzy podejrzewają, że może się to skończyć masowym zakopywaniem. Jednak sądząc po stronie głównej Wykopu, na którą stosunkowo często przebijają się sponsorowane linki od partnerów serwisu, to rozwiązanie może się sprawdzić. Pozostaje tylko pytanie, czy reklamodawcy będą chcieli oddać się pod osąd internautów?

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)