MakiBox - drukarka 3D za 1072 zł [wideo]

MakiBox - drukarka 3D za 1072 zł [wideo]29.02.2012 22:00
Marek Maruszczak

Dlaczego podaję cenę w złotówkach, a nie jak zwykle w dolarach? Ponieważ dokładnie tyle będzie kosztowała drukarka również w Polsce. Tak jest, cena podana w tytule zawiera koszty międzynarodowej wysyłki. Wygląda na to, że wreszcie doczekaliśmy się drukarki 3D, która ma szansę stać się naprawdę popularna także w naszym kraju.

Dlaczego podaję cenę w złotówkach, a nie jak zwykle w dolarach? Ponieważ dokładnie tyle będzie kosztowała drukarka również w Polsce. Tak jest, cena podana w tytule zawiera koszty międzynarodowej wysyłki. Wygląda na to, że wreszcie doczekaliśmy się drukarki 3D, która ma szansę stać się naprawdę popularna także w naszym kraju.

Najpopularniejsza konsumencka drukarka 3D dostępna w tej chwili na rynku to Thing-O-Matic firmy MakerBot. Urządzenie kosztuje 1100 dolarów za wersję do samodzielnego złożenia. MakiBox jest więc prawie trzykrotnie tańsza. Wprawdzie wydając 350 dolarów, nadal trzeba będzie włożyć trochę wysiłku w złożenie drukarki, ale nawet gotowe urządzenie jest wciąż o połowę tańsze od Thing-O-Matic. Co więcej, w przeciwieństwie do kilku dostępnych w sprzedaży drukarek typu "zrób to sam" MakiBox nie przypomina czegoś, co wyszło spod ręki konstruktora klatek dla ptaków, męczonego chroniczną czkawką. Drukarka jest całkiem ładna.

Za projekt odpowiada Jon Buford, którego możecie zobaczyć na poniższym nagraniu. Konstruktor za pomocą Kickstartera zebrał już niezbędne do rozkręcenia produkcji fundusze, nie mamy więc do czynienia z koncepcją czy pobożnymi życzeniami. Ta drukarka naprawdę trafi na rynek i to już niedługo.

Dlaczego podchodzę do projektu z tak dużym entuzjazmem? Mam po prostu dość polityki firm produkujących przedmioty codziennego użytku. Przykładowo: jakiś czas temu uszkodziłem mały kawałek plastiku w mocowaniu rolety okiennej. Pomimo tego, że złamana część nie była przytwierdzona na stałe do reszty obudowy, to i tak musiałem kupić całą nową roletę, bo nikt nie sprzedaje pojedynczych części zamiennych.

Niby drobiazg, ale wyjątkowo uciążliwy, a biorąc pod uwagę liczbę takich drobnych usterek, drukarka 3D może zaoszczędzić poważnych wydatków. Od dłuższego czasu większość produktów (nawet z wyższej półki) to właściwie jednorazówki, których nie opłaca się naprawiać. Mam cichą nadzieję, że rosnąca popularność drukarek 3D zmieni ten stan rzeczy.

Na koniec jeszcze jedna dobra wiadomość. Jon Buford zapowiada, że również wkłady z tworzywem sztucznym do MakiBox mają być znacznie tańsze od produktów konkurencji. Za kilogramowe opakowanie plastiku trzeba będzie zapłacić 20 dolarów. Brzmi całkiem rozsądnie, ale jeżeli nie macie ochoty czekać na premierę MakiBox, to na Allegro dostępne są zestawy do złożenia RepRapa, drukarki 3D stanowiącej część opensource’owego projektu mającego na celu spopularyzowanie tej technologii.

Źródło: Dvice

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.