Microsoft Surface Go – nowy tablet z ekranem 10 cali za 1999 zł

Microsoft Surface Go – nowy tablet z ekranem 10 cali za 1999 zł11.07.2018 07:04
Microsoft Surface Go
Źródło zdjęć: © Microsoft

Microsoft zapowiedział rozpoczęcie sprzedaży w Polsce nowego sprzętu – kolejnej generacji serii Surface. Najnowszy tablet Microsoftu, oferowany pod nazwą Microsoft Surface Go, kusi zarówno ceną, jak i możliwościami. Co oferuje ten sprzęt?

Nie ma zaskoczenia. Wgląd w plany Microsoftu dał nam majowy raport Bloomberga. Wynikało z niego, że korporacja z Redmond ma zamiar nawiązać walkę z Apple’em – producentem konsekwentnie oferującym różne wersje tabletów iPad. Nowy produkt Microsoftu miał celować w niską – jak na tych producentów – półkę.

Tamte przewidywania znalazły potwierdzenie - minęło kilka miesięcy, i… jest! Nowy Surface wkracza na polski rynek. Tym razem, zamiast numeru generacji, tablet ostał określony nową nazwą. Co się zmieniło?

Microsoft Surface Go, Źródło zdjęć: © Microsoft
Microsoft Surface Go
Źródło zdjęć: © Microsoft

Microsoft Surface Go - konfiguracja

Sercem 10-calowego Surface’a Go jest procesor Intel Pentium 4415Y. Tablet z ekranem o proporcjach 3:2 (rozdzielczość 1800 ×1200 pikseli) jest oferowany w dwóch wersjach. Tańsza kosztuje 1999 zł i oferuje 4 GB RAM-u, 64 GB przestrzeni dyskowej. Droższa, z 8 GB RAM-u i 128 GB miejsca na pliki została wyceniona na 2649 zł.

W ofercie nie ma – na razie – zapowiadanej wersji z modemem LTE. Tablet waży niespełna 0,5 kg i mierzy 8,3 mm w najszerszym miejscu obudowy, w której znalazło się miejsce na zestaw złącz: Surface Connect do ładowania i dokowania; USB-C 3.1, gniazdo słuchawkowe i czytnik kart MicroSDXC.

Microsoft Surface Go, Źródło zdjęć: © Microsoft
Microsoft Surface Go
Źródło zdjęć: © Microsoft

Ile kosztuje Microsoft Surface Go?

Warto przy tym pamiętać, że podane ceny dotyczą nie tego, co widzimy na większości reklam, ale samego tabletu. Aby zakup miał sens, trzeba dokupić do niego klawiaturę Type Cover, pełniącą zarazem rolę osłony ekranu (129-599 zł).

Producent podkreśla także zalety obsługi pióra Surface za 499 zł. W takiej konfiguracji zapowiadany budżetowiec oferuje wiele, ale zaczyna kosztować całkiem sporo, przekraczając kwotę 3 tys. zł.

Kiedy premiera?

W materiałach reklamowych nowy sprzęt zachwala Panos Panay z Microsoft Devices:

Z Surface Go korzystają moje dwie najmłodsze córki. Widzę, że każdego dnia oglądają na nim filmy, czytają i rysują. To dla nich idealne urządzenie. Podobnie zresztą jak dla mnie. Niezależnie od tego, czy jestem akurat w domu, w biurze, czy w samolocie, zbliżenie Surface Pen do ekranu Surface Go uwalnia przepływ myśli i uruchamia proces twórczy.

Niestety, jeśli nie jesteśmy córkami pana Panosa, na możliwość weryfikacji tych obietnic musimy jeszcze sporo poczekać. Choć przedsprzedaż nowego Surface’a już się rozpoczęła, pierwsze egzemplarze trafią do polskich użytkowników dopiero pod koniec sierpnia.

Microsoft Surface Go, Źródło zdjęć: © Microsoft
Microsoft Surface Go
Źródło zdjęć: © Microsoft

Mniejsza presja, ciekawsze produkty

Warto przy tym zauważyć, że oddanie koszulki lidera wyraźnie służy Microsoftowi. W odległych już czasach, gdy korporacja z Redmond była największym przedsiębiorstwem branży technologicznej, kojarzyła się powszechnie ze wszystkim, tylko nie z innowacyjnością i ciekawymi produktami. Odkąd Microsoft opuścił pierwsze miejsce (a nawet, ostatnio – za sprawą Amazonu – również podium), firma prezentuje coraz więcej interesujących produktów.

Wystarczy wspomnieć choćby dobrze przyjęty komputer all-in-one Microsoft Surface Studio, ofensywę na rynku konsol i AR, czy rozwój usługi Microsoft Azure. Wprawdzie nie zawsze kończy się sukcesem, jak w przypadku smartfonów, to Microsoft wydaje się dzisiaj firmą znacznie bardziej innowacyjną i dynamiczną, niż jeszcze dekadę temu. I choć nie wieszczę Surface Go spektakularnych sukcesów, to nowy tablet– jak i cała, zapoczątkowana w 2012 roku linia Surface – dobrze wpisuje się w ten trend.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.