Mikroblogująca mikropolityka

Mikroblogująca mikropolityka19.12.2008 08:01
Konrad Hildebrand

Nie macie wrażenia, że miarą rzeczywistej powszechności niektórych form komunikacji jest to, czy posługują się nimi politycy do kontaktów z wyborcami? Weźmy na przykład blogi - z jakim opóźnieniem w stosunku do nastolatków i pierwszego szału wzięli się za nie polscy politycy. Podczas gdy w Polsce mirkoblogowanie jest zabawą wąskiej grupy osób, na zachodzie korzystają już z niego politycy.

Nie macie wrażenia, że miarą rzeczywistej powszechności niektórych form komunikacji jest to, czy posługują się nimi politycy do kontaktów z wyborcami? Weźmy na przykład blogi - z jakim opóźnieniem w stosunku do nastolatków i pierwszego szału wzięli się za nie polscy politycy. Podczas gdy w Polsce mirkoblogowanie jest zabawą wąskiej grupy osób, na zachodzie korzystają już z niego politycy.

Dwa serwisy podrzucone niedawno przez Mashable - brytyjski Tweetminster i amerykański Tweet Congres - są niezależnymi przedsięwzięciami, których twórcy mają na celu uczynić politykę bardziej przejrzystą. Jakkolwiek można wątpić, czy wszyscy politycy wykorzystują Twittera w dobrych intencjach, tak nie sposób odmówić obu serwisom... przejrzystości.

Jak można się domyślić z ich nazw, oba serwisy funkcjonują na zasadzie publikowania tego, co na swoich Twitterach publikują politycy. Nie ma tutaj wprowadzania jakiejś nowej platformy i zapraszania do niej polityków, jest to raczej odpowiedź na zastałą sytuację - skoro tylu z nich mikrobloguje, to czemu nie zebrać ich do kupy?

Zarówno Tweet Congres jak i TweetMinster mają, w porównaniu z polską sceną polityczną, nieco ułatwione zadanie - partie są tylko dwie, albo demokraci i republikanie, albo labourzyści i konserwatyści (no i jeszcze brytyjscy liberałowie), więc łatwo można się zorientować co i jak. Wpisy polityków można śledzić według partii z której pochodzą, stanu czy okręgu.

Żeby było jeszcze ciekawiej, Tweet Congres zbiera statystyki dotyczące przyrostu czytelników każdego z polityka, co może dawać jakiś obraz jego bieżącej popularności. Z zabawnych rzeczy, jeden z brytyjskich posłów ma na Twitterze avatar zrobiony w Face Your Manga. Wyobrażacie sobie coś takiego u nas?

Ale też, aby nie dać się ponieść na fali obywatelskiego uniesienia, warto pamiętać, że Tweet Congres śledzi na razie poczynania 42 osób, a Tweetminster raptem ośmiu, więc to też nie jest tak, że za granicą wszyscy politycy nagle zaczęli pisać, że idą spać, jedzą obiad czy pytać się, jaki aparat wybrać na gwiazdkę.

Wychodzi na to, że pierwszym sygnałem rzeczywistej popularności Blipa będzie moment, kiedy swoje konto założy na nim Ryszard Czarnecki.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.