Miliony fanów na świecie, 100 tys. w Polsce. "Gra o tron" króluje na Facebooku [infografika]

Miliony fanów na świecie, 100 tys. w Polsce. "Gra o tron" króluje na Facebooku [infografika]19.06.2013 13:00
"Gra o tron" (Fot. HBO)
Marta Wawrzyn

Jeśli nie wiecie, jak skutecznie prowadzić fanpage'a, bierzcie przykład z osób zarządzających stronami facebookowymi "Gry o tron". Mamy dziś dla Was infografikę, pokazującą, w jak szybkim tempie serial HBO zdobywa popularność w serwisach społecznościowych.

Jeśli nie wiecie, jak skutecznie prowadzić fanpage'a, bierzcie przykład z osób zarządzających stronami facebookowymi "Gry o tron". Mamy dziś dla Was infografikę, pokazującą, w jak szybkim tempie serial HBO zdobywa popularność w serwisach społecznościowych.

Prawie rok czekania na nowe odcinki wydaje się okrutną torturą, ale HBO wie, jak sprawić, żebyśmy się nudzili w tym czasie. Wpis na polskim fanpage'u serialu o treści "Ten okropny moment, gdy uświadamiasz sobie, że jutro nie będzie nowego odcinka..." ma ponad 2,3 tys. lajków i mnóstwo komentarzy (na wiele z nich admini odpowiedzieli). W najbliższych tygodniach szum pewnie trochę ucichnie, ale to długo nie potrwa. Ruch na fanpage'ach serialu zacznie się na nowo, kiedy tylko zaczną się zdjęcia do kolejnego sezonu. Przed "Grą o tron" nie da się uciec.

100 tys. fanów w Polsce, 6,3 mln na świecie

"GoT" działa w social media jak dobrze naoliwiona maszyna, najwięcej oczywiście zyskując wtedy, kiedy jest emitowana. Social Bakers przygotował nową infografikę, pokazującą, w jakim tempie rósł przez ostatnie tygodnie fanpage serialu. Głównemu fanpage'owi, prowadzonemu po angielsku, w ciągu 10 tygodni emisji trzeciego sezonu "GoT" przybyło ponad 870 tys. fanów – obecnie ma ich 6,35 mln. Najwięcej fanów (33%) pochodzi z USA, na drugim miejscu są Brazylijczycy (8%), a na trzecim Brytyjczycy (5%).

Największe wzrosty odnotowano na fanpage'u w dniach premiery i finału trzeciego sezonu. Najpopularniejszy post na Facebooku – zachęcający do kliknięcia Lubię to! wszystkich, którzy zamierzają oglądać finał – miał prawie 250 tys. lajków. Fani "GoT" najchętniej używają właśnie przycisku Lubię to!. Aż 86% interakcji na stronie to lajki.

Fenomen pod każdym względem

Twitter to znacznie mniej popularny serwis niż Facebook, jest więc zrozumiałe, że nawet "Gra o tron" ma tu mniej obserwujących – "zaledwie" 875 tys. Większość twitterowego szumu związanego z serialem pochodzi z USA (20%), Kanady (16%) i Wielkiej Brytanii (8%). Ale te liczby nie do końca są zgodne ze stanem rzeczywistym – dominacja świata anglojęzycznego wynika z tego, że nie brano pod uwagę frazy "Gra o tron" w innych językach niż angielski.

Nie jest oczywiście tak, że "Gra o tron" jest najpopularniejszym serialem w serwisach społecznościowych. Nie jest i raczej nigdy nie będzie – trudno przebić seriale młodzieżowe czy takie, które są skierowane do szerszej publiki. Ale jak na produkcję geekowską o skomplikowanej fabule, emitowaną nie przez stację ogólnodostępną, tylko przez kablówkę, "GoT" radzi sobie lepiej niż świetnie.

Rekordy w social media nie są zresztą jedyne. Oglądalność serialu w amerykańskim HBO rośnie w niesamowitym tempie. W tym roku "Grze o tron" udało się przebić "True Blood" i w tej chwili ustępuje już tylko "Rodzinie Soprano". W przyszłym sezonie pewnie i ten rekord uda się pobić. Serial jest też niesamowicie popularny na torrentach – milion pobrań odcinka w ciągu doby to już standard.

Wypada tylko powtórzyć jeszcze raz – wielka szkoda, że HBO GO jest usługą tak trudno dostępną. Gdyby stacja pozwoliła z niej korzystać osobom, które nie chcą kablówki i nie lubią wiązać się długoterminowymi umowami, "Gra o tron" byłaby jeszcze większym fenomenem na całym świecie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.