Młoda kobieta (!) z wielkiego miasta. Wiemy już, kim jest Polak bez telewizora

Młoda kobieta (!) z wielkiego miasta. Wiemy już, kim jest Polak bez telewizora21.04.2015 11:57
Zdjęcie kobiety oglądającej telewizję na laptopie pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn

Polak bez telewizora to najczęściej Polka, która ma mniej niż 39 lat, mieszka w wielkim mieście i ogląda całkiem sporo filmów i seriali. W Internecie oczywiście. Jak duża jest ta grupa?

O tym, że młodzi ludzie wyrzucają telewizory, pisze się od kilku lat, ale trudno było do tej pory o dane, które potwierdzałyby tę tezę. Z badań GUS-u wynika, że odbiornik telewizyjny jest prawie w każdym polskim domu i choć kupujemy ich mniej niż kiedyś, wciąż jesteśmy przywiązani do tradycyjnej telewizji i wielkie telewizory uważamy za symbol statusu społecznego. Ci, którzy telewizorów nie posiadają wcale, to margines.

5% polskich internautów nie posiada telewizora

Czy to prawda? Właśnie otrzymałam interesujące wyniki badania agencji mediowej MEC, określające skalę zjawiska. Okazuje się, że tylko 5% polskich internautów nie posiada telewizora bądź używa go do czegoś innego niż oglądanie telewizji (np. do grania). Co ciekawe, większość w tej grupie stanowią kobiety (57%), osoby poniżej 39. roku życia (66%) i mieszkające w wielkich miastach (31%).

Ogromna większość z nich – to znaczy 86% - przyznaje się do oglądania przynajmniej od czasu do czasu filmów, seriali i innych programów w Internecie. Blisko 60% z nich czyni to przynajmniej kilka razy w tygodniu, a prawie połowa poświęca na oglądanie seriali i innych programów na laptopie ponad 2 godziny dziennie. To właśnie wśród osób nieposiadających telewizorów można znaleźć widzów najbardziej uzależnionych od wideo w Internecie. I nie ma w tym paradoksu. Nieposiadanie telewizora nie ma w dzisiejszych czasach żadnego związku z nieoglądaniem treści telewizyjnych.

Źródło zdjęć: © VoD TVP
Źródło zdjęć: © VoD TVP

Nie każdy internauta bez telewizora to pirat

Agencja mediowa MEC sprawdziła też, co i gdzie oglądają Polacy, którzy nie posiadają telewizorów. Oczywiście, większość z nich za oglądane treści płacić nie lubi. Z badania wynika, że aż 70% internautów bez telewizorów nigdy nie płaci za to, co ogląda w Internecie. Ale to nie czyni od razu wszystkich piratami.

Polacy bez telewizorów korzystają z serwisów VoD – głównie z Ipli, VoD.pl, serwisu TVP, TVN-owskiego Playera, ale także z pirackiego Zalukaj. Większość (65%) ogląda seriale i filmy na laptopach. Ich ulubione treści to filmy i seriale zagraniczne, ale "beztelewidzowie" oglądają w Sieci wszystko, nawet newsy.

Czy ci ludzie byliby dobrymi klientami Netfliksa? Prawdopodobnie tak, zwłaszcza że serwis właśnie oznajmił, iż ustalając ceny w różnych krajach, bierze pod uwagę, jak wysoki jest w nich wskaźnik piractwa. A polscy internauci bez telewizorów deklarują, że są biedniejsi od tych, którzy telewizory posiadają.

5% polskich internautów to oczywiście dość niewielka grupa, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że to właśnie oni wyznaczają kierunek zmian. Abonenci Netfliksa ze Stanów Zjednoczonych średnio spędzają z tym serwisem 2 godziny dziennie. To wciąż mniej niż z tradycyjną telewizją, ale tempo, w jakim rynek VoD rośnie, jest niesamowite. Za kilka lat w Polsce będzie tak samo. Telewidzowie bez telewizorów nie będą żadnym dziwnym czy też marginalnym zjawiskiem, będą klientami, o których trzeba będzie zawalczyć.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.