Młodzież w muzeum wpatrzona w smartfony zamiast w Rembrandta. Opis naszych czasów? Łatwo wydajemy oskarżenia!

Młodzież w muzeum wpatrzona w smartfony zamiast w Rembrandta. Opis naszych czasów? Łatwo wydajemy oskarżenia!07.12.2014 11:27
Zdjęcie kobiety w muzeum pochodzi z serwisu shutterstock
Adam Bednarek

W tym tygodniu po portalach społecznościowych krążyło zdjęcie z muzeum, na którym widać, że młodzi nie patrzą na obraz Rembrandta, tylko skupiają się na swoich smartfonach. Prawda czasów? Bzdura!

Uwielbiam tego typu narzekanie “starców”. Często osoby, które nie skończyły jeszcze 25 lat, załamują ręce nad tą głupią młodzieżą. Nie mówiąc już o starszych, choć wciąż niemających 40 lat, którzy łapią się za głowę i nie mogą uwierzyć, że tyle się zmieniło od ich młodości. Oni byli szczęśliwi, nie mieli smartfonów, a jak szli do muzeum, to koniami trzeba było ich stamtąd wyciągać, bo tak chłonęli sztukę. Nie to co teraz, smarkacze niczego nie doceniają!

A to wszystko przez Facebooka, Apple, Google i Microsoft

To zdjęcie idealnie pasuje do ich tezy. Świetnie pokazuje smartfonowe pokolenie, które gardzi wielką sztuką, woli swoje ekrany, Facebooki i Instagramy. Nie liczy się historia, liczą się lajki tu i teraz.

Pamiętacie zdjęcie z jeńcem, któremu jeden z żołnierzy wlewa wodę do ust, a drugi przystawia karabin do głowy? Nasz odbiór tej sceny zależy od ujęcia - czy media skupią się na dobrej czy złej stronie. To jeden z ulubionych przykładów na to, jak manipulować mogą telewizje czy gazety.

Oczywiście Internet wolny jest od manipulacji - tak twierdzi wielu, co jest oczywistą bzdurą. A ten obrazek z muzeum jest na to dowodem. Internet zobaczył i osądził. Młodzi, rzecz jasna przez złą technologię, mają gdzieś Rembrandta i jego ponadczasowe dokonania. Plują na tradycję, bo wolą “lajki” i śmieszne filmiki z kichającą Pandą na YouTube.

Nowe technologie pomagają w nauce!

A tymczasem mogło być inaczej. Młodzież mogła zobaczyć obraz, oglądać go uważnie, a później korzystać z muzealnej aplikacji. Jest ich wiele i, przyznam szczerze, sam zaskoczony byłem ich ilością. Wpiszcie “muzeum aplikacja”, by również mieć małą niespodziankę. A to kilka przykładów:

Jako jedno z pierwszych muzeów w Polsce chcemy uprzyjemnić zwiedzającym wizytę w muzeum za pomocą aplikacji mobilnej „Łap motyle” wykorzystującej technologię rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki motylom można poznać niezwykłe eksponaty i zabrać je w wersji wirtualnej do domu.

Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK przygotowało aplikację mobilną, która ułatwi zwiedzającym zaplanowanie wizyty w Muzeum oraz będzie spełniać funkcję przewodnika po ekspozycji. Pierwszą wystawą, którą można poznać w ten sposób, jest Zbrodnia w sztuce.

Dlaczego nikt nie zakłada, że w tej sytuacji młodzież korzysta z podobnej aplikacji i właśnie się dokształca? Dlaczego to zdjęcie nie jest dowodem na potęgę Internetu i nowych technologii? Chwila i wiesz wszystko o eksponacie w muzeum.

A nawet jeśli nastolatek woli Facebooka od “Nocnej Straży”, to czy na pewno jest to wina nowych technologii? Ci wszyscy “dorośli” i “starzy” lubią obwiniać smartfony, gry i Internet za głupotę młodszych i problemy w relacjach z drugim człowiekiem, ale jakoś nikt nie zadaje sobie pytania, czemu w takim razie nikt nie dał młodym ciekawej alternatywy. Dlaczego nauczyciel nie wytłumaczył, nie zainteresował? Gdzie był rodzic, który nie wyjaśnił, czego dziecko powinno się spodziewać?

Ale takich pytań się nie zdaje, bo łatwiej umyć sobie ręce technologią, powspominać stare, dobre czasy, jakim to się wspaniałym było bez Facebooka, a teraz to tragedia z tym młodym pokoleniem. A wszystko to, rzecz jasna, na Facebooku, pisząc to dla swoich 679 znajomych.

Czekając na lajki za post o tym, ile zabierają nam nowe technologie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.