Młodzież z USA ma dość Facebooka. A co z polską młodzieżą? Też uciekacie? [ankieta]

Młodzież z USA ma dość Facebooka. A co z polską młodzieżą? Też uciekacie? [ankieta]24.05.2013 15:00
Niekończący się dramat -czyli Facebook prawie jak "Plotkara"
Marta Wawrzyn

Amerykańska młodzież powoli, ale systematycznie odwraca się od Facebooka, bo ma dość tego, że serwis stał się przedłużeniem jej codziennego życia. A jak jest z polskimi nastolatkami? Korzystacie z tego serwisu czy wolicie inne społeczności? Przeszkadza Wam obecność rodziców w Sieci? Też macie wrażenie, że Facebook to "niekończący się dramat"?

Amerykańska młodzież powoli, ale systematycznie odwraca się od Facebooka, bo ma dość tego, że serwis stał się przedłużeniem jej codziennego życia. A jak jest z polskimi nastolatkami? Korzystacie z tego serwisu czy wolicie inne społeczności? Przeszkadza Wam obecność rodziców w Sieci? Też macie wrażenie, że Facebook to "niekończący się dramat"?

Amerykański instytut badawczy Pew Research Center oznajmił, że młodzież zaczyna odwracać się od Facebooka. Serwis traktowany jest przez dzieciaki raczej jako przedłużenie szkolnych i domowych interakcji niż miejsce, w którym można się zrelaksować i być sobą.

Facebook prawie jak prawdziwe życie

Najbardziej młodzież denerwują takie problemy związane z byciem na Facebooku, jak walka o lajki, rozmowy na temat zdjęć profilowych, przenoszenie się na grunt sieciowy klik i grupek ze szkoły. Nastolatki nie chcą mieć w Internecie zestawu młodzieżowych problemów, z którymi zmagają się w prawdziwym życiu.

Większość ma doświadczenia z kasowaniem komentarzy i wpisów, usuwaniem tagów ze zdjęć, pozbywaniem się znajomych i blokowaniem intruzów. Nastolatkowie czują się przytłoczeni przez osoby, które bardzo często piszą na Facebooku, denerwuje ich też obecność dorosłych. Ale paradoksalnie tylko 9% powiedziało, że martwi się, iż jakaś niewłaściwa osoba będzie mieć dostęp do wrzucanych przez nich informacji i zdjęć.

Rodzice, wszędzie rodzice

Do tego dochodzą rodzice. O tym, że rodzice opanowują Facebooka i młodzież zaczyna woleć inne społeczności, już pisaliśmy. Pew potwierdza, że problem istnieje. Aż 70% nastolatków ma wśród facebookowych znajomych rodziców. Taka presja często jest nie do zniesienia nawet dla dorosłych (sama mam znajomych, którzy zablokowali rodziców na FB), a co dopiero dla młodzieży. Trudno swobodnie gadać ze znajomymi czy komentować zdjęcia z imprezy, kiedy dorośli patrzą.

Nie każdy lubi być podglądany (Fot. Flickr/ gerlos/Lic. CC by-sa)
Nie każdy lubi być podglądany (Fot. Flickr/ gerlos/Lic. CC by-sa)

Facebook już nie przypomina imprezy, jest przedłużeniem szarej codzienności - i dla szefostwa serwisu za kilka lat może to się okazać sporym problemem. Amerykańska młodzież zaczyna przerzucać się na Twittera – w 2011 roku konto w serwisie mikroblogowym miało 16% nastolatków, w tym roku posiada je już 24%. W Polsce nie spotkałam się z takimi badaniami na temat młodzieży, ale przy okazji przyjazdu Justina Biebera do naszego kraju zauważyłam, że Twitter jest pełen nastolatków piszących po polsku. A jeszcze dwa czy trzy lata temu polski nastolatek na Twitterze był jak jednorożec.

Mamy więc do Was, młodzi Czytelnicy, pytanie: czy macie konto na Facebooku i nie widzicie powodów do narzekań, czy też już szukacie innych opcji? Z kolei druga ankieta skierowana jest do osób, które do młodzieży już się nie zaliczają: czy uważacie, że Facebook bez nastolatków byłby lepszy? Zapraszamy do głosowania!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.