"My jesteśmy Apple. Nie zakładamy garniturów. Nawet nie posiadamy garniturów"

"My jesteśmy Apple. Nie zakładamy garniturów. Nawet nie posiadamy garniturów"21.07.2010 17:01
Gniewomir Świechowski

Steve Jobs "...at his best", czyli jak powiedzieć korpoludkom: wypchajcie się! Przy okazji robiąc z siebie hipokrytę.

Steve Jobs "...at his best", czyli jak powiedzieć korpoludkom: wypchajcie się! Przy okazji robiąc z siebie hipokrytę.

Problemy mieszkańców USA i Apple z siecią komórkowa AT&T polskiego czytelnika raczej nie interesują, więc przejdę od razu do rzeczy, czyli małego epizodu z rozmów Apple z wyłącznym dystrybutorem iPhone w Stanach. Gdy reprezentant sieci komórkowej zapytał  Steve Jobsa, czy ten nie mógłby ubrać garnituru na spotkanie z radą nadzorczą AT&T Mister Apple odpowiedział: "My jesteśmy Apple. Nie zakładamy garniturów. Nawet nie posiadamy garniturów".

Nie warto byłoby o tym wspominać, gdyby nie był to kolejny przejaw "pola zakłóconej rzeczywistości" które otacza Steve Jobsa. O ile cieszy mnie granie na nosie korpoludkom z AT&T, do czego Jobs jako jeden z niewielu prawdziwych wizjonerów ma pełne prawo, to opisywaliśmy już kulturę pracy w Apple na podstawie zwierzeń jego byłych pracowników i poza bezpośrednim otoczeniem  Guru nie różni się ona niczym od korporacyjnych nudziarzy z AT&T.

Wcześniej "pole zakłóconej rzeczywistości" widzieliśmy w działaniu podczas wybuchających z wręcz męczącą regularnością afer ws. polityki Apple w App Store, a ostatnio w przypadku afery ze znikającym sygnałem w iPhone 4. A to wszystko na tle marketingowego kitu, że każdy posiadacz produktów Apple jest "young&hip", "jazzy&trendy" etc., który na zmianę z Jobsem wciska nam ichniejszy dział marketingu.

Tak więc wyjaśnijmy kilka popularnych nieporozumień w sprawie:

  • Apple jest zwyczajną KORPORACJĄ, która stała się ewenementem na rynku dzięki jednemu wizjonerowi jakim jest Steve Jobs.
  • Produkty Apple są GENIALNYMI narzędziami do pracy bo są DOPRACOWANE, ale jak dowodzi afera z anteną w iPhone Apple nie ma immunitetu na wpadki.
  • To narzędzia do PRACY i/lub ZABAWY, a to czy są dobre, czy złe zależy od TWOICH potrzeb a nie jakiegoś paradygmatu: system/produkt X jest lepszy od Y.
  • Połowa użytkowników produktów Apple to ludzie złapani na lep \bycia cool\
  • a druga to nudni pracoholicy (jak ja), którzy potrzebują solidnego narzędzia do pracy.

Na tym kończę kolejną sesję walenia grochem o ścianę, ponieważ marketingowa strategia Apple cały czas opiera się na tym, aby klienci mieli osobiste, wręcz emocjonalne podejście do marki i sami stawali się jej adwokatami. Produkty bronią się same. W sumie nie powinienem się dziwić, że Jobs mówi do swoich fanów. Są dla Apple ważniejsi niż reszta świata dzielona w "polu zakłóconej rzeczywistości" na fanów potencjalnych i przyszłych.

Sent from my Hackintoshed Ubuntu :)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.