Nadchodzi zima, nadlatują smoki. Ruszyła machina promocyjna 3. sezonu "Gry o tron"

Nadchodzi zima, nadlatują smoki. Ruszyła machina promocyjna 3. sezonu "Gry o tron"28.02.2013 16:00
"Gra o tron" (Fot. HBO)
Marta Wawrzyn

Promocja nowego sezonu "Gry o tron" trwa w najlepsze. Dzieci Daenerys można zobaczyć wszędzie: w trailerach, na plakatach i billboardach. Niektóre reklamy są naprawdę pomysłowe. A to jeszcze nie wszystko – o Żelazny Tron można teraz powalczyć na Facebooku między wrzucaniem kolejnej fotki kota i dojeniem krowy w FarmVille.

Promocja nowego sezonu "Gry o tron" trwa w najlepsze. Dzieci Daenerys można zobaczyć wszędzie: w trailerach, na plakatach i billboardach. Niektóre reklamy są naprawdę pomysłowe. A to jeszcze nie wszystko – o Żelazny Tron można teraz powalczyć na Facebooku między wrzucaniem kolejnej fotki kota i dojeniem krowy w FarmVille.

1 kwietnia w Polsce pojawi się premierowy odcinek 3. sezonu "Gry o tron". Promocja serialu w Polsce nie robi na mnie wrażenia – to po prostu amerykańskie trailery, czytane przez lektora, pojawiające się oczywiście z opóźnieniem, bo skoro tu nie Ameryka, opóźnienie być musi. Dobrze, że dostępu do oryginalnych materiałów nikt nam nie może zabrać.

Nowy sezon, nowi bohaterowie

Ten sezon ma być jeszcze większy, jeszcze mocniejszy, jeszcze lepszy. Zobaczymy mnóstwo nowych twarzy – bohaterów, których dobrze znają fani sagi G.R.R. Martina.

Pojawią się m.in.: Blackfish (wuj Catelyn Stark, doświadczony wojownik, który wspiera Robba Starka), rodzeństwo Reedów (dzieci dawnego znajomego Neda Starka), Thoros z Myr (kapłan boga ognia, R'hllora, i buntownik, jeden z przywódców Bractwa bez Chorągwi) i oczywiście Mance Rayder, Król za Murem. Galeria zdjęć postaci z 3. sezonu "Gry o tron" jest na Serialowej.

Król za Murem (Fot. HBO)
Król za Murem (Fot. HBO)

Na twarze dobrze nam już znanych postaci możecie zerknąć, słuchając, jak Littlefinger mówi, że chaos to drabina, po której można wspiąć się na sam szczyt. Choć oczywiście większości tych, którzy próbują, nigdy to nie będzie dane.

Nadlatują dzieci Daenerys

Ciekawą reklamę zobaczyli w poniedziałkowej gazecie czytelnicy "New York Timesa" - HBO wykupiło dwie strony w gazecie, żeby na nie rzucić cień smoka. Wyszło świetnie.

Smok w "New York Timesie" (Fot. Yahoo TV)
Smok w "New York Timesie" (Fot. Yahoo TV)

I wreszcie najmilsza niespodzianka: latającego smoka można zobaczyć w pierwszym "prawdziwym" zwiastunie 3. sezonu "Gry o tron". Klip pojawił się niecały tydzień temu na YouTube, już widziało go 15 mln osób – i nic dziwnego, warto. Jest mnóstwo nowych scen.

Gra na Facebooka i oficjalne piwo

Spośród tegorocznych gadżetów na uwagę zasługuje zwłaszcza oficjalne piwo "Gry o tron", Iron Throne Blonde Ale, które kosztować ma aż 8,50 dol. za butelkę. Jak na piwo to niemało, ale to nie odstrasza fanów z całego świata, którzy pytają na forach pod artykułami na ten temat, czy będzie można je zamówić.

Piracą? A niech sobie piracą!

Kilka dni temu pojawiła się wypowiedź Davida Petrarki, jednego z reżyserów "GoT", który oznajmił, że piractwo go nie martwi. Jego zdaniem internetowy szum wokół produkcji nie przeszkadza jej, tylko pomaga. HBO ma ok. 60 mln płacących widzów na całym świecie, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na kablówkę. Dlatego nawet jeśli ktoś sobie ściągnie nielegalną kopię odcinka, tragedii nie ma.

Oczywiście trudno tę wypowiedź zakwalifikować jako "twórcy serialu pochwalają piractwo", ale widać przynajmniej, że nie stracili zdrowego rozsądku. "Gra o tron" żyje również dzięki Internetowi – dzięki temu, że fani o niej dyskutują w różnych miejscach i w różnych formach. I dzięki temu, że stacja wypuszcza plakaty ze smokami i zdjęcia z serialu, które można przerabiać na memy.

Oczywiście, takie akcje jak smok w "New York Timesie" są ciekawe i ważne, ale w dzisiejszych czasach seriale często właśnie dzięki drugiemu obiegowi zdobywają popularność. "Gra o tron" jest jednym z najdobitniejszych dowodów na to, że internauci naprawdę pomagają w promocji dzieł kultury.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.