Najdziwniejsze startupy w Polsce i na świecie [TOP 10]

Najdziwniejsze startupy w Polsce i na świecie [TOP 10]09.02.2011 10:27

Patrząc na różnorodność powstających w Sieci serwisów, można odnieść wrażenie, że wymyślono już niemal wszystko. Inwencja twórców startupów wciąż potrafi jednak zaskoczyć. Które sieciowe projekty - udane i nieudane - można uznać za najdziwniejsze?

Elita-Polski.pl

Elita-Polski.pl
Elita-Polski.pl

Elita-Polski to nieistniejący już, kuriozalny serwis społecznościowy. Zgodnie z pomysłem założyciela miał gromadzić osoby uznające się za elitę kraju. Aby zostać elitą, wystarczyło opłacić konto za – bagatela – co najmniej tysiąc złotych.

Opłacenie rocznego abonamentu pozwalało zaliczyć się do elitarnego grona i… no właśnie, poza tym nie pozwalało na nic. Oprócz marnego lansu serwis oferował możliwość prowadzenia blogu i adres w domenie elita-polski.pl.

Pomysł szybko upadł – widocznie prawdziwa elita nie zawracała sobie nim głowy, a elita aspirująca stanęła przed barierą w postaci drogich kont ;).

Trzeba jednak przyznać, że w momencie powstania o serwisie Elita-Polski.pl mówiono sporo w mediach. W Sieci pomysł został bezlitośnie wyszydzony.

Solaris Gate

Arka.SolarisGate.pl
Arka.SolarisGate.pl

Projekt polskiego guru od kreowania wizerunku, Piotra Tymochowicza, został przedstawiony jako coś przełomowego, niespotykanego i wartego każdej ceny. Serwis Solaris Gate miał bowiem oferować swoim użytkownikom nieśmiertelność.

W jaki sposób rozwiązano problem, nad którym ludzkość głowi się od początku swoich dziejów? Tego niestety nikt nie powiedział – twórcy serwisu ośmieszali się pozbawionymi większego sensu wypowiedziami, których motywem przewodnim był rażący brak znajomości poruszanej tematyki i pomysł przeniesienia naszego intelektu na twarde dyski ;).

Serwis nadal istnieje i ewoluuje w stronę prywatnego, płatnego YouTube'a – oczywiście z odpowiednio nadętym nazewnictwem i używaniem wielkich słów w miejscu, gdzie wystarczyłoby napisać „rozbudowany dysk online” ;).

W gruncie rzeczy kuriozalny jest nie tyle sam pomysł – płatne przechowywanie danych - co jego marketingowa obudowa.

Crowbands.com

Crowbands.com
Crowbands.com

Serwis powstał jako wytwórnia muzyczna, korzystająca ze zbiorowej „mądrości tłumu”, a jego naczelne hasło to „ocal świat przed złą muzyką”. Jest to platforma pozwalająca fanom na aktywny udział w tworzeniu marki zespołu.

Po opłaceniu rocznego abonamentu w wysokości 25 dolarów użytkownicy zyskują prawo do udziału w głosowaniach dotyczących m.in. nazwy nowego albumu czy szczegółów trasy koncertowej.

Choć pomysł wydaje się karkołomny, podobną metodę z sukcesem zastosował kilka miesięcy temu zespół Devo. Wydając pierwszą od 20 lat płytę, zespół pozwolił fanom na ostateczny wybór utworów.

Startup Visa

StartupVisa.com
StartupVisa.com

Masz pomysł na biznes w Sieci? Chcesz mieszkać w USA? Jeśli będziesz miał szczęście, dostaniesz wizę. Idea jest prosta – kilku kongresmenów stworzyło serwis propagujący nowy rodzaj wizy dla imigrantów, tworzących firmy i miejsca pracy w USA.

Zgodnie z przedstawionymi założeniami dwuletnia wiza przysługiwałaby osobom z pomysłem na własną firmę, dysponującym kapitałem w wysokości co najmniej 250 tys. dolarów (lub 100 tys. pozyskanych od amerykańskiego inwestora). Po dwóch latach nastąpiłaby weryfikacja pomysłu.

Jeśli imigrant stworzyłby co najmniej 5 miejsc pracy lub osiągnąłby milion dolarów zysku, ewentualnie pozyskałby kolejny milion od inwestorów, otrzymywałby zieloną kartę. Szczegóły pomysłu znaleźć można na stronie StartupVisa.

Thoughtful

Zbliżające się Walentynki to czas rozterek i niepewności dla wielu facetów – źródłem stresu może być w tym wypadku problem z wybraniem odpowiedniego prezentu.

Na szczęście z pomocą przychodzi technologia, a konkretnie serwis Thoughtful.co. Połączony z Facebookiem system rekomendacji ma zapewnić wybór optymalnego prezentu, a działalność Thoughtful.co ma zostać rozszerzona również na inne okazje – rocznice, urodziny, święta itp.

IfItWereMyHome.com

IfItWereMyHome.com
IfItWereMyHome.com

Istnieją porównywarki cen czy produktów, dlaczego więc nie zrobić porównywarki krajów? Twórcy serwisu IfItWereMyHome.com dają Ci niepowtarzalną możliwość porównywania warunków życia w różnych zakątkach świata.

Serwis pozwala na porównanie w kilku nietypowych kategoriach. Można m.in. sprawdzić proporcje przepracowywanych rocznie godzin czy szansę na zdobycie zatrudnienia.

iCoolhunt

iCoolhunt.com
iCoolhunt.com

Nie wiesz, co jest fajne? Nie przejmuj się - istnieje serwis, który Ci pomoże. iCoolhunt to społecznościowa platforma pozwalająca na tworzenie i obserwowanie trendów związanych m.in. z modą, technologią czy stylem życia.

Użytkownicy na mapie świata zaznaczają i opisują miejsca, które według nich są lub niedługo będą „cool”. Niestety, według serwisu Polska nie jest fajnym miejscem.

Kierując się wskazówkami iCoolhunt, można za to stwierdzić, że fajnym miejscem pod względem stylu życia są Chiny, a w kategorii designu brylują Sudan i Iran ;).

EAText.com

EAText.com
EAText.com

Masz dość czekania na wolny stolik w restauracji? Nie czekaj, idź na spacer! Gdy tylko zwolni się miejsce, dostaniesz SMS-a. Najdziwniejszy w tym wypadku jest fakt, że nikt nie wymyślił tego wcześniej.

Pomysł, którym kierowali się twórcy EAText.com, jest genialny w swojej prostocie. Serwis daje restauratorom możliwość informowania swoich klientów o wolnych miejscach, a klientów zwalnia z konieczności pokornego czekania pod drzwiami lokalu.

FindALiquorStore.com

FindALiquorStore.com
FindALiquorStore.com

Jeśli mieszkasz w USA i właśnie stwierdziłeś, że koniecznie musisz się napić, serwis jest przeznaczony właśnie dla Ciebie. Wyszukiwarka sklepów monopolowych to wymarzona pomoc dla każdego turysty alkoholika ;).

Serwis pozwala nie tylko na proste wyszukiwanie sklepów. Spragniony internauta może przejrzeć bazę sklepów pod kątem określonego gatunku alkoholu oraz określić promień poszukiwań.

Podobne funkcje oferuje polska witryna Popiliby.pl.

WhyToFollowMe.com

WhyToFollowMe.com
WhyToFollowMe.com

Masz nudne życie, nic ciekawego do powiedzenia i żadnych perspektyw, by to zmienić? Nie przejmuj się. Zamiast pracować nad sobą, zacznij przekonywać ludzi, że warto odwiedzać Twój profil na Twitterze.

Serwis kieruje się dziwną logiką – zgodnie z nią nadrzędnym celem jest zwiększenie oglądalności konta. Nieważne, czy profil jest ciekawy. Ważne, by już teraz zacząć przekonywać ludzi, by go odwiedzali ;).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.