Najlepsze doodle'e 2011 roku [top 15]

Najlepsze doodle'e 2011 roku [top 15]03.01.2012 10:04
Jak zmieniało się logo Google'a w zeszłym roku? (Fot. Flickr/Kalexanderson/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

W zeszłym roku logo Google'a zaskakiwało jeszcze częściej niż dawniej i w jeszcze bardziej niesamowity sposób. Oto 15 najciekawszych doodle'i 2011 roku.

W zeszłym roku logo Google'a zaskakiwało jeszcze częściej niż dawniej i w jeszcze bardziej niesamowity sposób. Oto 15 najciekawszych doodle'i 2011 roku.

Google Doodle, czyli okolicznościowe logo w wyszukiwarce, jest z nami od 1998 roku, kiedy to właściciele Google'a zmodyfikowali logo, umieszczając w nim symbol festiwalu Burning Man. Od tego czasu doodle'e niesamowicie się zmieniły, a ich przygotowaniem zajmują się już nie Page z Brinem, ale specjalne zespoły pracowników.

W zeszłym roku zmodyfikowane logo pojawiało się jeszcze częściej niż zwykle. Przynajmniej raz na kilka dni dostawaliśmy od Google fajną grafikę, a czasem nawet całą, pieczołowicie przygotowaną animację. Na przykładzie świątecznych doodle'i możecie zobaczyć, jak niesamowicie grafiki od Google'a zmieniły się przez lata.

Kilka zeszłorocznych doodle'i to prawdziwe małe dzieła sztuki, które były tworzone miesiącami. Inne to zwykłe obrazki, prostsze do zrobienia, ale też zapadające w pamięć.

Maria Skłodowska-Curie

7 listopada Google obchodził urodziny Marii Skłodowskiej-Curie, urodzonej w Polsce fizyczki i chemiczki, dwukrotnie uhonorowanej za swoje osiągnięcia Nagrodą Nobla.

Mark Twain

Charlie Chaplin

Jeden z najlepszych doodle'i w historii Google'a powstał w 2011 roku z okazji 122. urodzin Charliego Chaplina. Ponaddwuminutowy film został wrzucony na YouTube, gdzie cieszył się niesamowitym powodzeniem.

Dzień Matki

Od 2000 roku Google co roku obchodzi Dzień Matki. Święto, które w różnych krajach wypada w różne dni, uhonorowano w 2011 roku prostą, sympatyczną grafiką.

Freddie Mercury

Jeden z najbardziej zachwycających zeszłorocznych doodle'i został przygotowany na urodziny Freddiego Mercury'ego, nieżyjącego już lidera zespołu Queen. Po kliknięciu w logo można było obejrzeć trwający 98 sekund animowany klip z rysunkowym Freddiem. Doodle powstawał aż trzy miesiące, więc przyjrzyjcie mu się uważnie.

Diego Rivera

  1. urodziny Google'a

Les Paul

Na koniec chciałbym przypomnieć logo Google'a z 5 października 2011 roku. W dniu, w którym zmarł twórca Apple'a, logo Google'a się nie zmieniło. Nie było żadnej grafiki, był tylko ten straszny napis: "Steve Jobs 1955 – 2011". Zapewne wynikło to z braku czasu na przygotowanie czegoś więcej – ale mam wrażenie, że długo będę pamiętał ten napis w wyszukiwarce.

A Wam który doodle najbardziej zapadł w pamięć?

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.