Największe marki na Facebooku – polskie i zagraniczne

Największe marki na Facebooku – polskie i zagraniczne26.08.2011 09:20
Kogo lubimy najbardziej? (Fot. Flickr/Menage a Moi/Lic. CC by-sa)
Michał Michał Wilmowski

Na świecie najbardziej lubiane są marki związane z szeroko pojętą rozrywką, w Polsce zaś social media najszybciej rozgryzła branża technologiczna i... odzieżowa. Które strony dla fanów rządzą Facebookiem?

Na świecie najbardziej lubiane są marki związane z szeroko pojętą rozrywką, w Polsce zaś social media najszybciej rozgryzła branża technologiczna i... odzieżowa. Które strony dla fanów rządzą Facebookiem?

Jeden fan na Facebooku może nie jest wiele wart, bo daje jedynie 20 wizyt rocznie na witrynie danej firmy – ale już kilka tysięcy pewne znaczenie ma. Co w takim razie powiedzieć o milionach?

Najpopularniejsze marki światowe mają na Facebooku po kilkadziesiąt milionów fanów, a polskie po kilkaset tysięcy. Które fanpage'e są najpopularniejsze?

Najpopularniejsze marki w szerokim znaczeniu

Zacznijmy od największych z największych – czyli od tych, których rankingi fanpage'ów biznesowych w ogóle nie zauważają. Absolutnym numerem 1 jest tu sam Facebook, którego w chwili kiedy to piszę "lubi" dokładnie 51.518.975 osób.

Żeby pobić rekord, wystarczyło, że fanpage'a Facebooka "polubiło" 7% użytkowników serwisu. Trzeba przyznać, że ludzie Zuckerberga prowadzą tę stronę znakomicie. Jeśli jesteś ciekaw, jakie nowości wdraża serwis, wystarczy tam zajrzeć. Szkoda tylko, że nie mają zwyczaju odpowiadać na komentarze.

Druga najpopularniejsza marka również jest związana z Facebookiem. Chodzi o Texas Hold'em Poker Zyngi, który ma 49.220.787 fanów. Czyli więcej niż FarmVille i inne, zdawałoby się, popularniejsze gry tej firmy.

Trzecim fanpage'em świata jest Eminem, który ma 46.083.682 fanów. Nie musicie go lubić, ale jedno trzeba przyznać: ten facet wie, jak promować się w social media. Na stronie Eminema fani mogą zobaczyć jego klipy, posłuchać niektórych utworów, a także wrzucić własne zdjęcia, dzięki którym przez moment mogą poczuć się prawie sławni.

Czwarta pod względem popularności strona fanowska należy do YouTube. "Lubi" ją już 44.250.652 osób. Warto go śledzić, bo wrzucane są tu często naprawdę unikatowe filmiki.

Pierwszą piątkę zamyka Rihanna, która ma na Facebooku 44.169.472 fanów. Można tu znaleźć wypowiedzi piosenkarki, można też posłuchać jej utworów. Dla mnie nic specjalnego, ale jeśli ktoś naprawdę lubi Rihannę, zapewne znajdzie tu coś dla siebie.

Najpopularniejsze marki na świecie

Wśród marek w wąskim znaczeniu zdecydowanym numerem 1 jest Coca-Cola z 33.838.193 fanami. Najnowsze wpisy na tym fanpage'u raczej zniechęcają niż zachęcają do jego "polubienia". Przykładowo jeden z nich brzmi:

Śniadanie to wspaniały posiłek, zbyt często pomijany. Zastanów się nad zaproszeniem przyjaciół na brunch i niech każdy przyniesie coś pysznego.

Dziękuję, ciociu, za radę, nie skorzystam. Jeśli to Was nie zniechęca, poszukajcie, a może znajdziecie na tej stronie coś ciekawego.

Drugi pod względem popularności fanpage firmowy należy do Disneya. "Lubi" go 28.097.122 osób – i nic dziwnego, bo kto nie lubi kreskówek Disneya. Znajdziemy tu cytaty i zdjęcia z ulubionych filmów, a także tapety na pulpit, które można ściągnąć po "polubieniu" strony.

Numer 3 to Starbucks, który ma 24.706.117 fanów. Ostatnimi czasy ich główną rozrywką jest wpisywanie, w jakim mieście aktualnie się znajdują. Wpisy na Tablicy Starbucksa generalnie porywające nie są.

Można tu też znaleźć aplikację do spamowania... przepraszam obdarowywania przyjaciół kawą oraz drugą - do wyrażania zachwytu, faktycznie dobrą w Stanach Zjednoczonych (produktów dostępnych w polskich kawiarniach sieciówki nie odważyłbym się oceniać) Pumpkin Spice Latte.

Nieco słabiej niż kawowy gigant wypada zdobywające coraz więcej fanów również w Polsce Oreo - brązowe, twarde jak skała ciasteczka, których fenomenu nie potrafię pojąć. Mają 22.893.380 fanów. Kiedy to piszę, na zdjęciu profilowym straszy niejaki Krystian C. z Wielkopolski.

Jeśli też chcecie zobaczyć siebie na profilu Oreo, pożądacie oryginalnych przepisów albo chcecie obejrzeć reklamy ciasteczek, jest to strona dla Was.

Pozycję piątą zajmuje Red Bull, który z 22.066.527 fanami depcze po piętach Oreo. Strona Red Bulla oferuje gry, aplikacje i inne bajery związane z marką, więc z pewnością nie jest zła.

Najpopularniejsze polskie marki

Polskie marki wciąż dzieli przepaść od zagranicznych – pod różnymi względami. Najpopularniejsze fanpage'e biznesowe nie mają nawet pół miliona fanów (marki w szerszym znaczeniu, jak Demotywatory, miewają ich nieco więcej).

Trzeba jednak przyznać, że dość szybko polskim markom rośnie. Wiadomo, dotychczasowi użytkownicy Naszej Klasy dopiero teraz przenoszą się na Facebooka.

Najpopularniejszym fanpage'em biznesowym w Polsce jest Serce i Rozum (445.564 fanów). Zważywszy, że strona należy do jednej z najbardziej znienawidzonych, przynajmniej w teorii, polskich firm, TP SA, stanowi to pewne zaskoczenie. Wygląda jednak na to, że urocza kampania Tepsy trafiła do serc wielu Polaków na tyle skutecznie, iż rozum poszedł w odstawkę.

W końcu jak można nie polubić sympatycznych pluszaków strojących frywolne żarty. Filmiki z nimi są do obejrzenia na facebookowej stronie Serce i Rozum (tutaj) - i to nawet jeśli jej jeszcze nie "lubimy".

Na drugiej pozycji w Polsce obecnie jest Allegro, które bardzo szybko zwielokrotniło liczbę fanów i obecnie ma ich 429.880. Fanów przyciągają konkursy i aplikacje oferowane przez największy serwis aukcyjny w Polsce. Na Tablicy jest i small talk, i opisy nowości Allegro, i informacje o konkursach. Nie najgorszy miks.

Kolejne trzy miejsca okupują strony należące do marek odzieżowych firmy LPP: Reserved (420.473 fanów), House (391.940 fanów) i Cropp (388.713). Można na nich znaleźć rozmaite zdjęcia i filmiki związane z markami, a na Tablicach dzieje się to co wszędzie, czyli nic specjalnego.

Strony Croppa i House'a zasłynęły tym, że je zdjęto po tym jak zostały zainfekowane złośliwą aplikacją i same zaczęły rozsyłać spam. Wcześniej już okazało się, że nie wszystko na fanpage'ach tych marek jest zgodne z regulaminem Facebooka.

Ludzie Zuckerberga bez ostrzeżenia wyrzucili do kosza wszystkich fanów Croppa i House'a, a cała Polska zaczęła roztrząsać, jak coś takiego w ogóle jest możliwe. Strony w końcu zostały przywrócone i wszystkie wymienione marki wyszły z afery raczej silniejsze niż słabsze.

Najpopularniejsze marki na świecie

Źródło: The Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.