Wielkie marki nie radzą sobie w Facebooku

Największe marki Australii kiepsko odnajdują się w nowoczesnych serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Często zakładają profile czy strony dla fanów, ale nie dbają o regularne aktualizacje czy utrzymywanie więzi z użytkownikami.

Wielkie marki nie radzą sobie w Facebooku 1
Andrzej Biernacki

Największe marki Australii kiepsko odnajdują się w nowoczesnych serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Często zakładają profile czy strony dla fanów, ale nie dbają o regularne aktualizacje czy utrzymywanie więzi z użytkownikami.

Agencja PR Burson Marsteller przeanalizowała społecznościową obecność 20 największych marek w Australii. Prezes Daniel Young uznał, że większość z nich wypłynęła na głębokie wody Web 2.0 bez należytego przygotowania.

Z raportu wynikło, że 40% największych marek ma profile w Twitterze. 44% z nich jest jednak aktualizowanych bardzo rzadko. "Jeśli chcesz się w coś takiego angażować musisz się porządnie zastanowić nad tym, jakie są twoje cele" - podsumował tę sytuację Young.

Największe zalety społecznościowego marketingu wiążą się z pogłębianiem relacji z klientami, personalizowaniem wizerunku marek oraz dostarczaniem nowatorskich usług w zakresie obsługi po sprzedaży. Takie strategiczne podejście reprezentuje zaledwie kilka australijskich firm.

Inny poważny zarzut dotyczy nieumiejętności pełnego wykorzystania potencjału Web 2.0 jako medium wielokanałowego. Niektóre firmy prowadzą korporacyjne blogi, ale są nieobecne w Twitterze. Inne z kolei szczycą się dużą liczbą fanów w Facebooku, ale całkowicie ignorują inne witryny.

Sytuacja w Australii jest bardzo podobna do tej, którą mamy nad Wisłą. Większość dużych marek już dawno odkryła blogi - prowadzą je na przykład rzecznicy prasowi. Często jednak komunikacja jest utrudniona. Pewne rzeczy pojawiają się w sieci z opóźnieniem.

Z Facebookiem nie jest źle. Adaptacja nowoczesnych kanałów w rodzaju Twittera idzie jednak bardzo opornie. Z mikroblogowej platformy korzystają eksperci czy dziennikarze. Przekonują się do niej nawet politycy. Witryna nie stała się jednak narzędziem komunikacji marketingowej dla polskich firm.

Źródło: "The Australian"

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥